شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یکبار دیگر همه مخالفان مسلح را به مذاکرات بین الافغانی فرامیخوانم

رئیس جمهورغنی در مراسم گرامی داشت از روز میلاد النبی یک بار دیگر گروه های مخالف مسلح را به مذاکرات صلح بین الافغانی فراخواند واز آنان خواست که خیرهمگان به صلح و برادری است.
امروزیکشنبه(۲۱قوس) از روز میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) پیامبر گرامی اسلام با حضور رئیس جمهور غنی، مقامات بلند رتبه حکومت و شماری زیادی از علمای کشور در ارگ ریاست جمهوری گرامی داشت به عمل آمد.
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، پیامبر بزرگ اسلام را پیامبر رحمت و مهربانی عنوان کرد و گفت که خداوند بزرگ پیامبری را فرستاد تا رحمت برای همه جهانیان باشد.
آقای غنی افزود:” آن پیامبر در تمام ابعاد زندگی اش رحمت و مهربانی بود او آمد تا به رنج ها ومشقت های بی شمار انسان ها مهر پایان بگذارد او آمد تا ریشه نفاق و اختلاف را از میان بردارد و دیوارهای بیگانه گی را از راه انسان ها دور سازد او آمد تا عداوت و خصومت جای خود را به محبت والفت بدهد و سایه اخوت وبرادری بر زندگی بشر گسترده شود.”
رئیس جمهور تاکید کرد که به برکت پیامبربزرگ اسلام، عرب وعجم، سیاه وسفید، زن و مردم از تبعیض و نابرابری نجات یافت و در فضای اخوت و برادری در کنارهم قرار گرفتند.
وی افزود که وظیفه ایمانی و دینی هر مسلمان است تا به میراث بزرگ پیامبر خدا وفادار باشند.
همچنان رئیس جمهور کشور دراین مراسم یک بار دیگر از گروه های مخالف مسلح دولت خواست که از جنگ دست برداشته و به گفتگو های صلح بین الافغانی بی پیوندند.
آقای غنی دراین مورد گفت:” ما به عنوان پیروان رسول الله ، دشمنی و عداوت را شر خوانده و در صلح و عدالت خیر می بینیم، من دراین روز مبارک یک بار دیگر تمام گروه های مخالفان را به مذاکرات بین الافغانی فرامیخوانم و به آنها میگویم که خیر ملت ما، خیر مسلمانان به این نیست که وطن ما خراب باشد و مردم ما به دروازه ها دیگران محتاج باشند بلکه برعکس خیر همه ما پیروی راه مبارک رسول الله یعنی راه صلح و برادری است.”
وی همچنان علما رامخاطب قرار داده گفت که به تعالیم اسلامی روشنی انداخته و گمراهان را رهنمایی کنید.
آقای غنی دراین مورد تصریح کرد:” علمای بزرگ با استفاده از تعالیم پاک پیامبر اکرم، تعالیم دینی را روشن ساخته و کسانی که فریب خورده و در سنگرهای جنگ و ویران گری قرار گرفته اند نصحیت و رهنمایی کنند.”
قیام الدین کشاف، رئیس سرتاسری شورای علما نیز در مورد سیرت نبی معلومات داد و گفت که اسلام دین صلح و دوستی است.
آقای کشاف از مخالفین مسلح دولت نیز خواست که راه صلح و برادری را به پیش بگیرند.
گفتنی است که به مناسبت میلاد النبی شورای عالی صلح نیز با نشر خبرنامه ای از گروه های مخالف دولت خواسته است که از جنگ دست برداشته و به پروسه صلح بپیوندند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان