شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یک مقام افغان: ائتلاف های جدید شکل می گیرد

«سعادت غزنوی» مشاور امور فرهنگی معاون رئیس جمهوری افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که شماری از فرماندهان سابق جهادی ناگزیر به ائتلاف و همدیگرپذیری شده اند.
وی افزوده است که اگر این وضعیت بصورت درست مدیریت نشود، دولت مردم سالار آسیب خواهد دید و راه بازگشت به حکومت های قومی باز خواهد شد.
پس از گسترش ناامنی ها در افغانستان بویژه حمله مرگبار انفجاری ۱۰ خرداد در کابل، تلاش ها برای ائتلاف جدید سیاسی آغاز شده است.
پس از حمله انفجاری در کابل و کشته شدن شماری از تظاهرکنندگان توسط نیروهای دولتی و حمله انتحاری در مراسم خاکسپاری یکی از اعضای حزب «جمعیت اسلامی» که سران این حزب، در آن حضور داشتند، دولت متهم به دست داشتن در این حمله انتحاری و از بین بردن مخالفان و منتقدان خود شده است.
«عطامحمد نور» اعلام کرد که اگر از داخل با مهاجمان انتحاری همکاری صورت نمی گرفت رسیدن آنان در بین مردم که سران جمعیت نیز در آن حضور داشت امکان پذیر نبود.
جمعیت پس از این حادثه خواستار برکناری شماری از سران نهادهای امنیتی شد و از دولت وحدت ملی خواست که توافق نامه سیاسی دولت را به صورت کامل عملی کنند.
رئیس جمهوری افغانستان به این خواست تظاهرات کنندگان و جمعیت پاسخ منفی داد و گفت که دادستانی کل به این موضوع بصورت عادلانه رسیدگی خواهد کرد.
پس از این وضعیت «عطامحمد نور» رئیس اجرائی جمعیت اسلامی افغانستان و استاندار بلخ، با «باتور دوستم» پسر ژنرال دوستم و «محمد محقق» معاون رئیس اجرائی دولت وحدت ملی ملاقات هائی انجام دادند و در سخنان روز عید فطر از راه اندازی حرکات مدنی مداوم و گسترده خبر داد.
محمد محقق نیز به تازگی از رئیس جمهوری انتقاد کرده و گفته است که قدرت در انحصار ریاست جمهوری است و باید این وضعیت تغییر کند در غیر این صورت، مردم به خیابان ها سرازیر خواهند شد.
منابع خبری در افغانستان با انتشار تصاویری از دیدار معاون رئیس اجرائی دولت و استاندار بلخ، با دوستم، گزارش داده اند که محقق و نور در روزهای عید برای گفت و گو با ژنرال دوستم به ترکیه عزیمت کرده اند.
رسانه های اجتماعی افغانستان، دیدار عطامحمد نور و محقق را در سطحی گسترده بازتاب داده و نوشته اند که ناراضیان دولت وحدت ملی، در ترکیه، گردهم جمع شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان