شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۷۰درصد مشکلات نیروهای امنیتی افغانستان به دلیل ناتوانی رهبری است

فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان میگوید که ۷۰ درصد از مشکلات نیروهای امنیتی افغانستان برخاسته از ناتوانی های رهبری این نیروها است.

وی ادامه داد که هر چند ۹۲ مقام بلند پایه در بخش امنیت افغانستان تغییر و تبدل شده اند، اما این تغییرات بسنده نیستند.

جنرال جان کمبل که در آخرین نشست خبری خود به عنوان فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان در کابل سخن می‌گفت ادامه داد که وی برای آوردن اصلاحات بیشتر به رهبران حکومت وحدت ملی پیشنهادهای مشخصی کرده است.

وی تصریح کرد که طالبان هیچ دیدی برای آینده افغانستان ندارند و آنان باید بدانند که از راه جنگ نمیتوانند به هدف برسند؛ زیرا ناتو برای یک آینده نامعلوم در این کشور حضور نظامی خواهد داشت.

جنرال جان کمبل فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان اظهارداشت: “ارزیابی من این است که نیروهای امنیتی افغانستان با رهبری و حساب‌دهی فرمانده‌هان آنان بهتر خواهد شد. در دو ماه گذشته ۹۲ جنرال تنها در وزارت دفاع تغییر و تبدل شدهاند؛ اما این کافی نیست.”

این جنرال چهار ستاره تأکید کرد: “طالبان هیچ دیدی برای آینده افغانستان ندارند. آنان به هیچ چیز از جمله آموزش و پرورش و حقوق بانوان باور ندارند. آنان به قانون اساسی افغانستان باور ندارند. تنها به خشونت و کشتن زنان وکودکان باور دارند.”

وی طالبان را تهدیدی بزرگتر از داعش می‌داند و ادامه داد که حمله بر داعشیان به همین خاطر افزایش یافته است که آنان می‌خواهند تا ایالات متحده و غرب را هدف قرار بدهند.

فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان افزود: “این نیت داعشیان است تا در ولایت ننگرهار پایگاه ایجاد کنند. آنان می‌خواهند تا به شهر جلال آباد و کنر برسند. آنان می خواهند تا به اروپا و ایالات متحده حمله کنند.”

جنرال جان کمبل ۱۸ ماه پیش رهبری نیروهای ناتو را در افغانستان بدست گرفت؛ وی که ۳۶ سال در ارتش ایالات متحده امریکا خدمت کرده است اکنون میخواهد بازنشسته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان