شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آزادی یک فرمانده «حزب اسلامی»

دولت افغانستان بطور رسمی از انگلیس خواسته است که «زرداد فریادی» فرمانده حزب اسلامی حکمتیار را از زندانی در این کشور آزاد کند.

دولت افغانستان به طور رسمی خواستار آزادی «زرداد» فرمانده حزب اسلامی از زندانی در انگلیس شد.

زرداد فرمانده حزب اسلامی سال ۲۰۰۵ میلادی از سوی دادگاهی در انگلیس به جرم کشتار جمعی به ۲۰ سال زندان در این کشور محکوم شد.

دادگاه انگلیس زرداد را متهم به کشتار جمعی و آزار و اذیت مردم در منطقه سروبی کابل طی سالهای ۱۹۲۲ تا سال ۱۹۹۶ میلادی کرده  بود که حالا دوره محکومیت خود را در انگلیس می‌گذارند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه افغانستان که نخواست نامش فاش شود، اظهارداشت که دولت افغانستان خواسته خود مبنی بر آزادی این زندانی حزب اسلامی را به مقامات انگلیس اعلام کرده است.

این مقام وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که زرداد، فرمانده حزب اسلامی که به ۲۰ سال زندان از سوی دادگاهی در انگلیس محکوم شده بود حالا تقریبا دوران محکومیت خود را پشت سر گذاشته است و دولت افغانستان از انگلیس خواسته تا او مابقی دوران محکومیت خود را در افغانستان سپری کند.

این در حالی است که دولت انگلیس به طور رسمی هنوز در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده است.

گفته می‌شود آزادی این عضو حزب اسلامی یکی از خواسته‌های حکمتیار از دولت افغانستان بوده است.

پیش از این، رئیس هیئت مذاکره کنندگان حزب اسلامی اعلام کرد که ۲۶۰۰ عضو حزب اسلامی در زندان‌های افغانستان بسر می‌برند که اولین فهرست از زندانیان حزب اسلامی برای آزادی به دولت کابل ارائه شده است.

از سویی هم «اکرم خپلواک» رئیس کمیته مشترک اجرای توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی اعلام کرده که فهرست ۴۰۰ زندانی حزب اسلامی برای بررسی به ارگان‌های قضایی این کشور ارسال شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان