شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اجرای حکم اعدام در افغانستان، عواقب سختی برای دولت دارد

طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از نهادهای جهانی حقوق بشر، رسانه‌های آزاد، اداره صلیب سرخ و از دیگر اداره‌های آزاد و مستقل خواسته که نسبت به تصمیم جدید دولت وحدت ملی در مورد اعدام اسیران، بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، « محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان طی اظهاراتی در پارلمان این کشور  در خصوص استراتژی جدید کشورش پیرامون جنگ و صلح، اظهار داشت: دوران کسانی که با عفو آزاد می‌شدند، تمام شده و دولت مصمم است تا حکم دستگاه‌های قضایی نظیر اعدام را اجرا کند.

طالبان افغانستان در وب سایت رسمی خود به اجرای حکم اعدام توسط دولت کابل واکنش نشان داده‌ است.

طالبان در این بیانیه ادعا کرده‌ که این سخنان رئیس جمهور افغانستان نشان‌دهنده ضعف وی است زیرا این زندانیان مظلوم بوده و مانند دیگر زندانیان به علت ضعف اقتصادی قدرت رشوه دادن ندارند تا از زندان آزاد شوند.

در بیانیه طالبان آمده است: این کار عواقب سختی را برای دولت وحدت ملی در پی خواهد داشت. اگر چنین حکمی اجرایی شود، «امارت اسلامی» آنچه را که در توان دارد به کار خواهد بست.

بر اساس این بیانیه، در مقابل افراد یا نهادهایی که بر حکم اعدام تاکید می‌کنند، گروه طالبان بی‌تفاوت نخواهد ماند.

طالبان در این بیانیه همچنین گفته که دولت با این اقدام در حالی احساسات اعضای این گروه را تحریک کرده است که از «فاریاب» تا «هلمند» و از «بدخشان» تا «خوست»، در تمام نقاط کشور، زندگی اسرای اتباع کشورهای خارجی و نظامیان داخلی با خطر جدی مواجه خواهد شد.

طالبان افغانستان در انتهای بیانه خود از نهادهای جهانی حقوق بشر، رسانه‌های آزاد، اداره صلیب سرخ و از دیگر اداره‌های آزاد و مستقل می‌خواهد که در مورد اعدام اسیران، بی‌تفاوت نباشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان