شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » احتمال اعزام هیئتی از طالبان به ابوظبی برای حضور در مراسم دیپلمات‌های کشته شده اماراتی

خبرنگار مشهور پاکستانی مدعی شد که دفتر سیاسی طالبان در قطر هیئتی را برای شرکت در مراسم ترحیم دیپلمات‌های کشته شده اماراتی در «قندهار» به «ابوظبی» اعزام کرده است.

«بشیر احمد گواخ» خبرنگار پاکستانی در توییتر خود مدعی شد که دفتر سیاسی طالبان در قطر در تماسی با وی از اعزام هیئتی به امارات برای شرکت در مراسم ترحیم پنج دیپلمات کشته شده این کشور در حمله انتحاری قندهار در جنوب افغانستان خبر داده است.

حدود ده روز قبل نشست دیپلمات‌های امارات متحده عربی از جمله سفیر این کشور در افغانستان و برخی از مقامات افغان از جمله والی قندهار در مهمانخانه‌ای هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری، ۱۲ نفر از جمله معاون والی، دو عضو پارلمان و پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته و ۱۴ نفر از جمله والی قندهار و سفیر امارات نیز زخمی شدند.

طالبان افغان هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طالبان در انفجار قندهار هیچ نقشی نداشته‌اند و این انفجار به دلیل اختلافات داخلی بین مقامات دولتی افغانستان رخ داده است.

طالبان افغان همچنین چند روز قبل، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز حادثه در دهم ژانویه، جنگجویان این اداره هیچ عملیاتی در قندهار انجام ندادند.

در بیانیه طالبان افغان آمده بود که این گروه از همان آغاز روابط خوبی با امارت متحده عربی داشته و اکنون نیز خواستار روابط نیک است.

طالبان ضمن ابراز همدردی با کشور امارات اعلام کرد که هدف گروه طالبان مشخص است و آن هم هدف قرار دادن اشغالگران و نیروهای همکار آنهاست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان