شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اختتامیه جشنواره هزار و یک شب با تقدیر از برگزیدگان افغانستانی برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره هزار و یک شب روز گذشته با حضور اهالی فرهنگ و ادبیات و نویسندگان و برگزیدگان افغانستانی و ایرانی جشنواره و اصحاب رسانه٬ در تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم٬ میزگرد ادبی با موضوع  «چالش‌های ادبیات فارسی و مهاجرت»٬ با حضور «محمدجواد جزینی» مدرس٬ نویسنده و منتقد ادبی از ایران، «مرتضی شاه‌ترابی» نویسنده و مدرس ادبیات داستان از افغانستان «مرتضی عبدی» نویسنده و منتقد ادبی از ایران و «سیدمحمودحسینی» دبیرجشنواره٬ برگزار شد.

سیر تحول ادبیات داستانی در ایران و افغانستان و جهانی نشدن ادبیات داستانی افغانستان از بحث‌های چالش برانگیز این نشست بود.

اجرای گروه موسیقی سنتی «آوین»، تقدیر از حامیان و داوران و شایستگان تقدیر جشنواره و اهدای لوح یادبود و بسته های فرهنگی٬ از برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم٬ با اعلام برندگان و اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جوایز ارزنده و ویژه به نفرات برتر حسن ختام این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.

جشنواره جایزه ادبی هزار و یک شب٬ ویژه فارسی زبانان سراسر جهان٬ هرساله با گرامیداشت بزرگان عرصه ادبیات فارسی٬ بصورت مستقل و آزاد برگزار می‌شود.

برندگان پنجمین دوره جشنواره «جایزه ادبی هزار و یک شب» به انتخاب هیئت داوران به شرح ذیل است:

«فاطمه مروج مهر» نویسنده افغانستانی ساکن شهر قم شایسته تقدیر ویژه هیات داوران شد.

 «فاطمه خاوری» نویسنده افغانستانی داستان «سکته ذهنی»، «مهری پهلوانی» از خرم‌آباد و «ماندانا خاتمی» از کرج به طور مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

رتبه دوم جشنواره به داستان «قلعه مرغی» نوشته «مهدی عزتی» از تهران اعطا شد.

رتبه اول جشنواره ادبی هزار و یک شب نیز به داستان «گوشواره و اسکله» نوشته «علی اژدری» از آمریکا اهدا شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان