شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ادامه‌ی کار سرپرستی وزیران حکومت را فلج کرده است

شماری از نمایندگان مجلس با انتقاد از ادامه‌ی کار سرپرست وزیران در حکومت و حدت ملی می‌گویند ادامه‌ی کار سرپرستان بخشی‌هایی از حکومت را فلج کرده است.
در حال حاضر وزارت‌خانه‌های دفاع ملی، امور خارجه، معادن و پطرولیم، معارف، کار و امور اجتماعی، تحصیلات عالی، مخابرات، اطلاعات و فرهنگ، سرحدات و قبایل، فواید عامه، ترانسپورت و هوانوردی ملکی از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.
شماری از این وزارت‌ها بیشتر از یک سال می‌شود که از سوی سرپرستان اداره می‌شوند. در طول عمر حکومت و حدت ملی، اتفاق نیفتاده که تمام وزارت‌خانه‌ها وزیر داشته باشند.
سرپرستان صلاحیت‌های وزیران را ندارند و از همین‌رو در بسیاری موارد کار یک وزارت با مشکل مواجه می‌شود.
عبدالرؤوف انعامی، نماینده‌ی بدخشان در مجلس در این مورد گفته: «این وزیران به نماینده‌های مردم و مردم پاسخ‌گو نیستند و حکومت عملاً با این سرپرستان حکومت را فلج ساخته است.»
صالح محمد صالح، نماینده‌ی کنر در مجلس گفته: «سرپرستی برای یک چند روز است اما حکومت به‌گونه‌ی دوام‌دار قانون را زیر پا می‎کند.»
افزون بر وزارت‌ها، بخش‌هایی از اداره‌های محلی نیز با این چالش روبه‌روست. هرچند رییس‌جمهور دستور داده بود که تا ماه حمل سال گذشته تمامی ولسوالی‌ها از سوی ولسوال‌ها اداره شوند، اما هنوز هم از میان ۲۳۸ ولسوالی حدود ۴۰ ولسوالی از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.
منیره یوسف‌زاده، سخن‌گوی اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل به آریانا نیوز گفته است هم‌اکنون یک ولایت و حدود ۴۰ ولسوالی از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.
اما حکومت وحدت ملی می‌گوید به‌دنبال پایان دادن عمر سرپرستی‌اند.
نجیب‌الله آزاد، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته چهار نامزدوزیر به مجلس نمایندگان معرفی شده‌اند و باقی به‌زودی معرفی خواهند شد.
آقای آزاد شایسته‌سالاری را دلیل زمانگیر شدن معرفی نامزد وزرا خوانده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان