شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ارگ از استعفای امرالله صالح ابراز تأسف کرد

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‎گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که رییس‌جمهور استعفای امر الله صالح را از طریق فضای مجازی خبر شده، اما تاکنون استعفانامه رسمی به وی نرسیده است.
آقای مرتضوی در صفحه‌ی فیس‌بوکش نوشته: «باتاسف از استعفای جناب آقای امرالله صالح از طریق فضای مجازی مطلع شدیم، اما تاهنوز استعفای رسمی جناب ایشان دریافت نشده است.»
مرتضوی نوشته: «رییس جمهور می‌خواهد دلیل واقعی استعفای جناب ایشان را بداند. رییس‌جمهور اخلاص‌مندانه انتظار داشت تا از ظرفیت‌ها، تجارب و اندوخته‌های جناب آقای صالح در بخش اصلاح در سکتور امنیتی استفاده شود، به‌همین دلیل تمام امکانات لازم برای کار و فعالیت ایشان فراهم شده بود.»
امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاح نهادهای امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد نیروهای امنیتی روز گذشته از سمتش استعفا کرد.
دلایل استعفای آقای صالح که تنها سه ماه از تقررش در این سمت می‌گذرد، تاهنوز معلوم نیست.
آقای صالح با انتشار متن استعفانامه‌اش در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود در مورد دلایل استعفایش هرچند نامشخص، نوشت: «میدانم سوالات زیادی در اذهان شما ایجاد خواهد شد. با مدنظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت‌های مهم ملی تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را به‌زودی در خدمت تان توضیح دهم.»
در متن استعفانامه‌ی صالح آمده: «برای رهبری دولت در امر آوردن اصلاحات عمیق و با مفهوم در بخش امنیتی و دفاعی آرزوی جدیت و موفقیت بیشتر دارم.»
امرالله صالح در اوایل ماه حمل امسال از سوی رییس‎جمهور غنی در این سمت گماشته شده بود. صالح پیش معرفی‌اش در این سمت از منتقدان جدی شیوه‌ی عملکرد حکومت و نهادهای امنیتی بود. او یک ماه پیش نیز از شیوه‌ی استقبال حکومت از گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی انتقاد کرد.
او در یک مورد گفته بود که نهادهای امنیتی کشور از هم فروپاشیده است.
آقای صالح هنگام معرفی‌اش در این مقام گفته بود که اصلاحات در بخش امنیتی یک بحث جدی و مستمر برای بهبود وضع نیروهای امنیتی و دفاعی است و این نهاد در کمک با دیگر نهادها فعالیت می‌کند و به هیچ‌صورت در صدد ایجاد یک نهاد موازی در این عرصه نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان