شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » استراتژی جدید آمریکا در افغانستان همانند گذشته با شکست مواجه می‌شود

 سرانجام پس از ماه‌ها انتظار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا راهبرد تازه آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد، در این راهبرد، بیشتر بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان، فشار بر پاکستان جهت حمایت از گروه‌های تروریستی  و ادامه کمک‌های این کشور با افغانستان تأکید شده است.

«فیصل کریمی» فعال امور سیاسی در هرات این راهبرد تازه رییس جمهوری آ مریکا درافغانستان در بهبود زود هنگام وضعیت افغانستان و پایان جنگ ها تاثیرگذار نمی‌داند و این راهکار را همانند راهکارهای گذشته آمریکا در افغانستان بی نتیجه می‌دانند.

وی در گفتگو یا خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،  افزود: آمریکا یی‌ها و همپیمانانش در افغانستان در طول ۱۴ سال گذشته که به افغانستان آمده‌اند تاحال برای کمک به افغانستان و تامین امنیت سراسری تصمیم‌های زیادی را برای پایان دادن جنگ‌ها گرفتند اما نتنها که تاثیرگزار نبوده بلکه به شدت جنگ‌ها افزوده و گروه‌های تروریستی زیادی نیز درافغانستان ظهور کردند.

«محمد رفیق شهیر» کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: آمریکا باید پاکستان یکی از همپیمانانش را که در گسترش تروریسم و جنگ درافغانستان نقش بسزایی دارد را کنترل کند و لانه‌های جاسوسی و تروریستی را در آن خنثی کند و تامین امنیت و کنترل مسائل داخلی افغانستان حق دولت افغانستان است و نباید دخالتی از آنها صورت گیرد و افغان‌ها خود برای سرنوشت خود تصمیم گیرند.

«روح الله علیزاده» شهروند هرات نیز نسبت به حضور آمریکا در افغانستان و راهبردهای آمریکا برای مبارزه با تروریسم و کمک به افغانستان خوشبین نبوده و گفت:  در سالهای گذشته عملکرد آمریکا را در افغانستان مشاهده کردیم و تمام راهکارهای آنها عملی نشد و تنها در حد سخن باقی ماند این صحبت‌های جدید آمریکا هم تنها فریبی بیش نیست.

وی در گفتگو با فارس، افزود: آمریکا طولانی‌ترین جنگ را درافغانستان سپری کرده است و مجبور است تا هرلحظه حرف‌های تازه‌ای را برای ماندن در افغانستان و رسیدن به اهدافش بازگو کند، در غیر آن همانند عراق که نتوانست کاری از پیش ببرد در افغانستان هم به همان سرنوشت دچارخواهد شد و این خود لکه ننگی برای آمریکایی‌ها و شکست آنها در افغانستان است.

به باور این کارشناسان امور ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و ادامه کمک‌های این کشورها با دولت افغانستان هیچ تاثیری بر تامین امنیت و تضعیف تروریسم نخواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان