شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اسرائیل؛ کارخانه تولید تروریزم درجهان

 سمیناری تحت عنوان ماهیت های واقعی تروریزم، بررسی علل وعوامل آن، امروز یکشنبه از سوی مجمع فرهنگی اجتماعی، والعصر در کابل برگزار شد.
این سمینار که با حضورعلما، دانشمندان، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم برگزار شده بود، علل وعوامل اصلی افراطیت و تروریزم درجهان به خصوص در افغانستان به بحث و بررسی گرفته شد.
کارشناسان در این سمینار، فقر و بیکاری، عدم آگاهی از دین و توطئه غربیها را از عوامل عمده افراطیت و افزایش پدیده تروریزم در دنیای اسلام عنوان کردند.
سخنرانان دراین سمینار اظهارداشتند: هرچند کشورهای غربی اکثراً در تقویت و حمایت گروه های تروریستی به نحوی دست دارند، اما اسرائیل کارخانه تولید تروریزم درجهان است.
آنان تاکید کردند که غربیها با تقویت افراطیت و پرورش تروریزم، نوع از اسلام ستیزی را به راه انداخته است و با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی، به خصوص خاورمیانه می خواهند تیشه به ریشه اسلام بزند.
این آگاهان با ابراز اینکه تکفیریها با سرمایه خود غربیها آمدند تا وحدت امت اسلامی را برهم بزنند، افزودند: درحال حاضر دشمنان اسلام در دو جبهه ی جنگ سرد و گرم در برابر امت اسلامی قرار گرفته اند.
اما به گفته این تحلیلگران، دشمنان باید بدانند که افغانستان با کشورهای خاورمیانه وعربی متفاوت است و هیچگاه دشمن در این خاک به هدف خود نمی رسد، زیرا شیعه و سنی متحد هستند و نسبت به دشمنان بیرونی دیدگاه واحد و مشترک دارند.
ضیاء الحق امرخیل رییس انجمن ثبات ملی افغانستان که در این سمینار صحبت میکرد با ابراز اینکه مردم افغانستان هر روز قربانی تروریزم هستند، افزود: بی عدالتی، بی سوادی و مداخلات بیش از حد خارجیها در این اواخر، ازعوامل عمده افزایش تروریزم درکشور به شمار می رود.
امرخیل همچنان گفت: در حال حاضر استخبارات منطقه و جهان برای به دست آوردن منافع و مقاصد شوم خود تلاش دارند تا با دامن زدن علایق قومی و مذهبی نا امنیها را درکشور افزایش دهند.
او تاکید کرد که مردم افغانستان باید هوشیار باشند و از تجربه های گذشته بهره گرفته و نگذارند که سیاستهای قومی و مذهبی بالای آنان حاکم شود.
امرخیل با بیان اینکه مردم افغانستان یک مذهب دارند و آن دین مقدس اسلام است، افزود: هرچند پیروان مذاهب مختلف درکشور وجود دارند، اما مشترکات به قدری زیاد است که درهیچ شرایطی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و این درحقیقت نقطه ی اتحاد مردم است.
او، از تمام مردم افغانستان خواست که درشرایط کنونی ایجاب می کند که پیروان تمام مذاهب دست به دست هم بدهند و اختلافات در فروعات را کنار بگذارند و اساسات اسلام و فرهنگ قرآن را تقویت کنند.
درهمین حال احمدعلی محمدی وکیل مردم درشورای ولایتی کابل نیز گفت: امروز مردم مسلمان افغانستان را دو پدید خطرناک تهدید می کند یکی افراطیت و دیگر دموکراسی غربی.
به گفته او، افراطیت جان و مال مردم را می گیرد و دموکراسی غربی عزت و شرف مردم و حجاب زنان را می گیرد.
محمدی، با بیان اینکه اسلام کاملترین دین درمیان ادیان الهی می باشد علاوه کرد: مسلمانان زمان می توانند دربرابر افراطیت و تروریزم ایستادگی کنند که درقدم اول مبانی دینی و اعتقادی خود را تقویت کرده و پاسخگوی هرگونه شبهات باشند.
محمدی همچنان اظهارداشت: کسانیکه امروز تروریزم وگروه های افراطی را در برابر مسلمانان علم کرده است درحقیقت از اسلام می ترسند بنا براین از هر طریق ممکن می خواهند از گسترش تفکر اسلامی جلو گیری نماید.
این عالم دینی، درپایان تاکید کرد: اگر مردم مسلمان افغانستان به قرآن عمل کنند و دستورات این کتاب آسمانی را درجامعه خود حاکم بسازند هیچگاه به ضعف و ناتوانی کشانده نمی شود و هیچ گروهی نمی تواند برسرنوشت این ملت حاکم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان