شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی بر ایجاد فضای مناسب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأکید کرد

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با  «کایل پیترز» معاون بانک جهانی که روز گذشته در ارگ برگزار شد، گفت: تمرکز بیشتر دولت بر مردم مستضعف است و تلاش می‌شود که با طرح‌ها و اجرای پروژه‌ها، مردم مستضعف به طور مستقیم از آنها بهره‌مند شوند.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد: نشست بروکسل برای ما وسیله است که پس از به‌دست آوردن اعتماد جامعه جهانی، فساد اداری را از بین ببریم، با فقر مبارزه می‌کنیم و برای مردم زمینه کار فراهم می‌نماییم، تا در روند زندگی آنان تغییر مثبت ایجاد شود.

وی افزود: دولت افغانستان می‌خواهد که کمک و همکاری که با افغانستان صورت می‌گیرد از طریق بودجه ملی به طور شفاف استفاده شود.

اشرف غنی افزود: دولت افغانستان به ویژه وزارت اقتصادی کارهای زیادی انجام داده و اصلاحات مناسب را آورده است.

وی ضمن تأکید بر حذف تشکیلات موازی دولت گفت: لازم است تا فضای مناسب کار برای سرمایه‌گذاری خصوصی فراهم شود و از هیأت بانک جهانی خواست که سرمایه گذاران را در بخش بیمه و ضمانت ها همکاری کند، تا سرمایه‌گذاران با خاطر آرام سرمایه‌گذاری کنند.

غنی افزود: در بین بخش‌های مختلف، سهم بخش خصوصی هر روز برجسته‌تر می‌شود، و برای نخستین‌بار فعالیت‌های  برشنا با بخش خصوصی با موفقیت اجرا می‌شود.

محمد اشرف غنی گفت: تمرکز بیشتر ما روی تولید انرژی و حمل و نقل است و می‌خواهیم تا از این طریق افغانستان را به مرکز انرژی، حمل و نقل و تولید منطقه مبدل کنیم، نقش بخش  خصوصی در این زمینه بسیار مهم است و نقش بانک جهانی نیز در بخش ظرفیت‌سازی ارزنده است.

وی بیان داشت: در بخش ساخت یک کریدور هوایی با کشور هند موافقت کردیم، تا کالا‌های افغانستانی از طریق هوایی به هند انتقال یابد و در فرودگاه‌های مناطق آزاد اقتصادی خاص ایجاد شود که کار  زیربنایی آن در دست اقدام است.

اشرف غنی بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: در بخش کشاورزی زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم خواهد شد که بر زندگی مردم مستضعف تأثیر مثبت می‌گذارد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت: با عملی شدن برنامه میثاق شهروندی فاصله بین  شهر و روستا از میان برداشته خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان