شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی به اندونزی می‌رود

«فردی پیای» مدیر امور آسیای مرکزی و جنوبی وزارت امور خارجه اندونزی روز جمعه از سفر قریبا ‌الوقوع رئیس جمهور افغانستان به این کشور خبر داد.

وی با اشاره به این که این سفر از ۵ تا ۶ آوریل (۱۶ و ۱۷ فروردین/حمل) انجام می شود، هدف اصلی از سفر «محمداشرف غنی» به جاکارتا را شناخت بهتر از فرایند خروج از افراطی گری از طریق گسترش اسلام میانه رو و حمایت از تلاش های به منظور ایجاد صلح در این کشور جنگ زده اعلام کرد.

وی گفت: تروریسم و افراط گرایی مشکلات اصلی افغانستان بوده و آنها می خواهند این مشکلات را به صورت پایه‌ای از طریق گسترش ارزش‌های اسلام میانه رو حل و فصل کنند و از آنجایی که اندونزی از این جنبه دارای تجربه است، آنها خواستار استفاده از تجربه های جاکارتا هستند.

به گفته این مقام وزارت امور خارجه اندونزی، سازمان ملی مقابله با تروریسم این کشور چارچوب همکاری برای انجام تلاش های خروج از افراط گرایی را که شامل گفتمان و تقویت نقش علما است، طرح ریزی کرده است.

رئیس جمهور افغانستان قرار است در نخستین روز از سفر خود با «جوکو ویدودو» همتای اندونزیایی خود دیدار و در خصوص روش های ایجاد صلح و آشتی بحث و گفت وگو کند.

اشرف غنی و هیات همراه همچنین در این سفر در خصوص توسعه همکاری‌های تجاری با طرف های اندونزیایی بحث و گفت وگو می کنند.

ارزش کل تجارت دوجانبه بین اندونزی و افغانستان در سال گذشته میلادی ۱۶ میلیون دلار گزارش شده است. از آنجایی که این کشور در خشکی محصور شده است، اندونزی باید برای توسعه صادرات خود با افغانستان از موقعیت کشورهای دیگری همچون ایران استفاده کند.

براساس برخی اطلاعات هم اکنون تامین یک سوم نیاز بازار کشور افغانستان از مرز دوغارون ایران انجام می شود و سالانه بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن انواع کالا از طریق این گمرک به بازارهای هدف افغانستان صادر می شود.

ایرنا نوشت: اشرف غنی در دومین روز از سفر خود در مسجد استقلال جاکارتا با علمای نهضت العلماء و محمدیه دیدار و رایزنی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه اندونزی و نهضت العلماء با هدف ساخت مرکز اسلامی که شامل مسجد، کلینیک پزشکی، کتابخانه و محل تجمعات است در کابل با یکدیگر همکاری دارند.

بخش نخست این پروژه که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده سال گذشته با ساخت مسجد پایان یافت و اکنون مرحله دوم این پروژه در دست انجام است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان