شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی: هیچ قدرتی توان تضعیف برنامه‌های آینده ما را ندارد

«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان، در دیدار با شماری از فعالان حقوق زن با اشاره به حضورش در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و ملاقات با شماری از سران کشورها، گفت: برای نخستین بار چین می‌خواهد در تأمین صلح، میان افغانستان و پاکستان میانجی و به زودی وزیر خارجه چین به کابل سفر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: صلح با پاکستان خواست ما بود و این موضوع باید دولت به دولت حل می شود.

رییس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: هربار که یک دستاورد را رقم می‌زنیم و شرایط تحول را فراهم می سازیم، از یک سوی به ما فشار وارد می شود.

وی تأکید کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند تمرکز ما را نسبت به برنامه‌های آینده ضعیف سازد.

اشرف غنی از نهادهای مدنی و مردم خواست، زمانیکه یک قانون شکن قانون را زیر پا می‌گزارد و به پلیس که زندگی خود را بخاطر آرامش مردم به خطر مواجه می‌سازد، حمله می‌کند باید علیه آن اعتراض کرد.

وی بر شکل‌گیری یک بحث همه جانبه ملی پیرامون اصلاحات در نهادهای امنیتی تأکید و افزود: این بحث ملی ابتدا باید در کابل و سپس در ولایات دیگر گسترش یابد تا در نتیجه آن بتوانیم در ادارات به ویژه وزارت امور کشور، اصلاحات اساسی را وارد کنیم.

رییس جمهور  افغانستان، خاطرنشان کرد: در جریان تاریخ، مشکلات ما این بود که با وجود یک ملت نیرومند، دولت نیرومند نداشتیم، مردم دولت نیرومند می‌خواهند و در نتیجه این موضوع ملی، باید به ایجاد دولت و ملت به توافق و تمرکز بیشتر را به ۳ قشر زنان، جوانان و فقرا متمرکز کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان