شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اظهارات رحمت‌الله نبیل کاملا دروغ است

ریاست جمهوری می‌گوید که اظهارات مطرح شده از سوی رحمت الله نبیل، رئیس امنیت ملی پیشین در مورد رئیس جمهور غنی «کاملا دروغ» است.
رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، رییس‌جمهور غنی را به مداخله‌های بی‌جا در کار‌های نهادهای حکومتی متهم می‌سازد و می‌گوید که این مداخله‌ها به بحران‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی انجامیده‌ است.
بااین حال هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور امروز در یک نشست خبری در کابل به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: اظهارات نبیل را مکمل می‌توانیم بگوییم که دروغ است.
آقای چخانسوری افزود که این اظهارات آقای نبیل از روی عقده‌های شخصی و علایق سیاسی بیان شده است و معلومات ایشان در مورد صلاحیت‌های رئیس جمهور اندک است و یا نمی‌داند که رئیس جمهور به عنوان سرقومندان اعلی چه صلاحیت‌هایی دارد.
به گفته او، تمام تلاش رئیس جمهور این بوده تا هماهنگی میان نهادهای امنیتی به وجود آید و تمام نهادها با استقلالیت کامل کار خود را به پیش ببرند.
وی تاکید کرد که رئیس جمهور تلاش دارد تا نهادهای امنیتی غیرسیاسی شوند و در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.
سخنگوی رئیس جمهور همچنان گفت: نبیل صاحب در زمانی که عهده دار ریاست امنیت ملی بود، این ادره به یک اداره تحلیلی مبدل شده بود.
وی همچنان رئیس پیشین امنیت ملی را متهم کرد که در زمان ماموریتش از امکانات و منابع به‎‌گونه موثر که به نفع افغانستان و مردم باشد، استفاده کرده نتوانست.
به گفته او، اکنون اداره امنیت ملی یک اداره تخصصی شده و اصلاحات لازم در آن به وجود آمده و از منابع به شکل مثبت نیز استفاده می‌شود.
قابل یادآوری است که ریاست عمومی امنیت ملی اکنون توسط معصوم ستانکزی اداره می‌شود.
در حالی از تخصصی شدن ریاست امنیت ملی سخن زده می‌شود که ناامنی در کشور به خصوص در پایتخت کشور افزایش یافته است.
رییس پیشین امنیت ملی علت افزایش حمله‌های هراس‌افگنان را در کشور برخاسته از مداخله‌های بی‌جای رییس‌جمهور غنی در بخش‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی می‌داند و می‌گوید: «رهبری نادرست و مداخله‌های بی‌جای رییس‌جمهور غنی در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتا اجتماعی سبب شده‌اند که ما به سوی یک بن‌بست استراتژیک برویم و این کار باعت نامیدی میان مردم شده‌است.»
آقای نبیل گفته که رهبران حکومت وحدت ملی تنها برای امتیازگیری‌های شخصی و گروهی و نیز برای ناتوان‌ساختن همدیگر کار کرده‌اند و وحدت ملی را به شدّت آسیب رسانیده‌اند: «حالا باید این دو رهبر یک مروت کنند و به خودشان بیایند و به مردم بگویند که ما نتوانستیم! و استعفا بدهند و راه روشنی را به مردم نشان دهند.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان