شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستانی‌ها به کدام کشورها بدون ویزا سفر می‌کنند

وب‌سایت «پاسپورت اندکس» گزارشی را منتشر کرده که پاسپورت افغانستان در بین ۹۴ کشور جهان جایگاه آخر را دارد و شهروندان این کشور به ۲۳ کشور دنیا می‌توانند بدون ویزا سفر کنند.

در این گزارش فهرست کشورهایی که افغانستانی‌ها می‌توانند بدون پاسپورت سفر کنند گنجانده شده است و بر بنیاد گزارش این وب‌سایت، افغانستان پس از رسیدن به کشورها مبدا، از مرز می‌توانند ویزا دریافت کنند.

بر اساس اصول مهاجرت، شهروندان کشوری که بخواهد به مبدا سفر کنند، باید در کشور خود از طریق سفارتی که کشور مبدا در آنجا دارد ویزا اخذ و سپس سفر کنند.

افغانستانی‌ها  می‌تواند به کشورهای بنگلادش، کامبوج، جزیره کپ ورد آفریقا، جزیره کامور آفریقا، جیبوتی آفریقا، جمهوری دومینیک در دریای کارابین، گینه بیساو آفریقا، مراکش آفریقا، ماداگاسکار آفریقا، مالدیو در دریای هند، موریتانی آفریقا، نیکاراگوئه آمریکای میانه، دولت مستقل ساموا در اقیانوس آرام، کشور سیشل در دریای هند، کشور تیمور شرقی، جزایر تووالو، اوگندا آفریقا، سنت وینسنت در دریای کارابین، هائیتی در دریای کارابین، ایالات فدرال میکرونیزی در اقیانوس آرام، موزامبیک  آفریقا و جزایر پائولو سفر کنند.

شبکه یک تلویزیون افغانستان نوشت: در گزارش این وب سایت آمده که بیشتر کشورهایی که افغانستانی‌ها می‌توانند بدون ویزا سفر کنند آفریقایی هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان