شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان اجازه ندهد از خاکش علیه پاکستان اقدام شود/کابل اتهام‌زنی به اسلام‌آباد را متوقف کند

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از دولت افغانستان خواست تا اجازه ندهد تروریست از خاک و قلمروی آن کشور برای طراحی و انجام حملات تروریستی علیه پاکستان استفاده کنند.

براساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، «ملیحه لودی» در جلسه‌ای که با موضوع افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شد، همچنین از دولت کابل خواست تا از نسبت دادن اتهام‌های بی اساس به پاکستان خودداری کند.

وی گفت: پاکستان در مقابل اتهام زنی های غیرقابل توجیه و اظهارات خصمانه از سوی دولت کابل، نهایت خویشتنداری و صبوری را بخرج داده است.

نماینده دائم سازمان ملل در خصوص روند مذاکرات صلح افغانستان نیز گفت: تمام جامعه جهانی یکصدا اعتقاد دارد که صلح در افغانستان تنها از طریق مذاکره برای پایان دادن جنگ در این کشور امکان پذیر است و این مسئله، راه حل نظامی ندارد.

افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم و عدم برخورد جدی با گروه های تروریست فعال در افغانستان از جمله طالبان افغانستان و شبکه حقانی می‌داند. پاکستان این اتهام‌ها را بی اساس می‌داند ضمن اینکه اتهاماتی مشابهی، علیه افغانستان مطرح می کند.

ایرنا نوشت: روابط پاکستان و افغانستان اگرچه پس از روی کار آمدن دولت اشرف غنی در کابل، برای مدتی کوتاه و بطور مقطعی پیشرفت خوبی داشت و اشرف غنی در همان هفته‌های نخست ریاست جمهوری خود، به نشانه حسن نیت به اسلام آباد سفر کرد اما این روابط گرم و صمیمی دوام چندانی نداشت و با شروع دوباره موج گسترده حملات تروریستی در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، کابل انگشت اتهام را به سمت اسلام آباد نشانه رفت و روابط بار دیگر تنش آلود شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان