شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان خواستارکمک ۵۵۰ میلیون دلاری جامعه جهانی شد

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت افغانستان در نشست که برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در کابل برگزار شد، گفت: در سال ۲۰۱۶ جامعه جهانی ۴۴۰ میلیون دلار به منظور کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده بودند امسال ما به کمک‌های بیشتر نیاز داریم.

وی گفت: در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳٫۲ میلیون افغانستانی از کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی بهرمند شده و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی به این خواست دولت وحدت ملی افغانستان برای سال ۲۰۱۷ پاسخ مثبت بدهند.

رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان گفت: در سال ۲۰۱۶ افغانستان به شکل بی‌سابقه‌ای شاهد بازگشت دوباره مهاجرین و بی خانمان‌های داخلی در جنگ‌های این کشور بودیم.

عبدالله گفت: امسال به کمک‌های بیشتر نیاز داریم به دلیل اینکه تداوم جنگ، بازگشت مهاجران و بی خانمان‌های داخلی باعث شده شمار زیادی از افراد به کمک های بشردوستانه نیازمند باشند.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان از نیروهای افغانستانی خواست که قانون جنگ را مراعات کرده و از مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی به عنوان سنگر استفاده نکنند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌اجرائیه دولت افغانستان به نقل از عبدالله نوشت:  زنان و کودکان در جنگ ها و منازعات افغانستان بیشتر از دیگران آسیب پذیر هستند.

سازمان ملل برآورد کرده است ۹٫۳ میلیون افغانستانی که حدود یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، در سال ۲۰۱۷ به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان