شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان خواستار اسکله اختصاصی در چابهار است

«محسن محمدی» معاون معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار، با بیان اینکه کشورهای محصور درخشکی مانند افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی نیاز جدی به داشتن اسکله اختصاصی در چابهار دارند، گفت: هم اکنون افغانستان‌ کالاهای خود را از ۲ بندر چابهار و بندرعباس ترانزیت می‌کنند و تمایل دارند این کار را به صورت اختصاصی در چابهار انجام دهند.

وی افزود: افغانستان در حال حاضر مصالح ساختمانی و کالاهای تزانزیتی خود را از طریق چابهار وارد می‌کند و این درحالی است که آنها تقاضا کرده‌اند از این پس گندم مورد نیاز کشورشان را نیز از چابهار ترانزیت کند.

معاون معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: باتوجه به اینکه اکثر خریداران میوه و خشکبار افغانستان کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند، افغانستانی‌ها تمایل جدی دارند که این کالاها را ازطریق چابهار ترانزیت و صادر کنند.

محمدی افزود: معاون حمل ونقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار، وزارت جهادکشاورزی و گمرک ورود انواع میوه و خشکبار افغانستان به ایران را ممنوع و افغانستانی‌ها مجبور هستند این کالاها را از راه‌های طولانی به دست مشتریان خود برسانند.

باشگاه خبرنگاران به نقل از معاون حمل ونقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار نوشت: خریداران میوه وتره بار افغانستان از تازه بودن آن ها بی بهره اند، این کالاها باید مسیری ۱۴هزار کیلومتری را طی کنند واین درحالی است که اگر از چابهار ترانزیت شود، مسیری هزار و ۶۰۰ کیلومتری را تا رسیدن به مقصد می‌پیمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان