شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان ۵۴‌مین عضو شورای عالی دولتداری شهری در سطح جهان شد

«سعادت‌منصور نادری» وزیر شهرسازی افغانستان امروز (یکشنبه) در نشست خبری گفت: افغانستان ۵۴‌مین عضویت شورای عالی دولت‌داری شهری در سطح جهان را کسب کرد.

عضویت در شورای عالی حکومت داری شهری دستاورد بزرگ برای افغانستان

نادری اظهار داشت: این عضویت برای افغانستان دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، زیرا کشوری می‌‍تواند این عضویت را کسب کند که برنامه‌های شهری معتبر و معیاری را برای اجرا داشته باشد.

وی فعالیت‌های موثر، برنامه منظم و فراهم‌آوری راه‌های سودمند برای توسعه کار را عامل این دستاورد خواند و تصریح کرد: افغانستان به عنوان ۵۴‌مین عضو این کمیته صلاحیت‌های شرکت در اجلاس، تأمین نیازمندی‌ها، ابراز نظر در مورد افغانستان، ترتیب طرح و رسیدگی به مشکلات مردم، آگاهی‌دهی به جهان در مورد فعالیت‌ها، جلب توجه حامیان و داشتن حق رأی در اجرا پروژه‌ها و انتخاب روسا را دارد.

از اعمار بلند منزل‌ها جلوگیری کردیم

وزیر شهرسازی همچنین از جلوگیری ساخت بلند منزل‌ها در شهر کابل خبر داد و گفت: از اعمار ساختمان های بلند منزل در کابل جلوگیری شده است.

سعادت منصور نادری گفت: بیشترین متضرران بلند منزل‌ها مردم منطقه «مکروریان ۴» شهر کابل هستند که طی ۴ سال گذشته ساختمان‌های غیر قانونی در آن جا اعمار شده است.

با فساد اداری مبارزه می‌کنیم

نادری همچنین از مبارزه علیه فساد اداری در وزارت شهرسازی خبر داد و افزود: این وزارت در عرصه فساد اداری نام نیکی نداشت، اما طی ۲ سال اخیر فعالیت‌های موثری در این بخش انجام شده است.

وی اظهار داشت: رهبران و روسای پیشین وزارت شهرسازی به فساد اداری زیادی  متهم بودند و به شکل یک شرکت سهامی در پروژه‌ها کار کرده‌اند، اما طی ۲ سال گذشته به تعداد ۶ تن از روسای این وزارت را به مراکز عدلی و قضایی معرفی شده است.

وزیر شهرسازی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه فساد را نابود می‌کنیم، گفت: معرفی متخلفان به مراکز عدلی و قضایی، بازنگری ظرفیت‌های کاری، مسترد کردن پول‌های اضافه، مصرف و فعال‌سازی پروژه‌ها از مواردی است که در امر مبارزه با فساد در این وزارت‌خانه کار شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان