شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افکار عمومی آمریکا با اعزام مجدد سربازان به افغانستان مخالف است

 یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: مقامات آمریکا اعلام کردند که دولت افغانستان تنها بر ۶۰ درصد خاک خود کنترل دارد. طالبان که ما برای از بین بردن آن به افغانستان قشون‌کشی کردیم، ۱۵ درصد و در مابقی مناطق نیز درگیری در جریان است.

استارتریبون نوشت: بن‌بست کم وبیش وضعیتی است که در افغانستان حاکم شده است. بعد از حمله به عراق، افغانستان فراموش شد و دولت بوش تصور می‌کرد که بحران افغانستان را حل کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بارک اوباما سربازان آمریکایی را از ۳۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش داد، اما زمانی که وی کاخ سفید را ترک کرد تنها ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان خدمت می‌کردند.

این پایگاه خبری نوشت: اوباما و بوش هر دو تقریبا سیاست مشابه‌های را در افغانستان اتخاذ کردند، هر دوی آنها نه به اندازه کافی نیروی برای یک پیروزی کامل به این کشور اعزام کردند و نه اینکه به طور کامل از افغانستان خارج شدند، دیدگاه آن صرف جنگ بوده و بدنبال پیروزی نبودند.

ژنرال نیکلسون در گزارشش به کمیته دفاعی سنا خواستار افزایش چندهزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان شده بود، اما در بهترین حالت این اقدام تنها جلوگیری از حملات دشمن و نه پیروزی بر آنها خواهد بود.

«ویلیام استور»، افسر بازنشسته نیرو هوایی در این رابطه گفت: این موضوع که با افزایش چندین هزار سرباز بتوان وضعیت افغانستان را بهبود و به پیروزی رسید، خواب و خیالی بیش نیست. اما با این وجود، افزایش نیروها چیزی نیست که خواست اکثریت مردمان آمریکا باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان