شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امروزه بعضی ها در یک سال سه بار ترفیع می کنند

کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهوری با انتقاد از بی‌توجهی حکومت به نیروهای امنیتی و سیستم اداری می‌گوید بعضی‌ها در یک‌سال سه ترفیع می‌گیرند.

معاون رییس جمهور پیشین روز یک‌شنبه(۹ ثور) در مراسمی که از سوی شورای احزاب جهادی و ملی به مناسبت یادبود از روز پیروزی مجاهدین برگزار گردیده بود، خاطرنشان ساخت که برخی از حلقات در درون حکومت به ضد مجاهدین عمل می‌کنند.

آقای خلیلی گفت که امروز عدالت اداری در در ارگان‌های ما بسیار کم‌رنگ است و می‌بینیم کسانی که نورچشمی هستند، در یک سال سه ترفیع می‌گیرند.

او هم‌چنان افزود که فرزندان مظلوم این مردم که حاضر اند هرروز در گوشه‌گوشۀ کشور فداکاری نمایند، بیست سال است نوبت ترفیع برای‌شان نمی‌رسد.

خلیلی بیان داشت که این انگیزه‌های منفی را باید از بین برد و جلو این واسطه‌بازی و نورچشمی‌ها باید گرفته شده حکومت زمینه به مظلومانی که از عزت، خاک و وطن‌شان دفاع می‌کنند را فراهم نماید تا قدرشان دانسته شود و عدالت رعایت گردد.

پیش از این نیز بحث‌هایی در مورد این‌که نزدیکان شماری از کسانی که نفوذ بیش‌تر دولت  دارند ترفیع گرفته‌اند، وجود داشته‌است.

روزنامۀ نیویارک حدود شش ماه پیش گزارش داد در حالی که شماری از جنرالان ارتش افغانستان راه‌های سختی را برای به دست آوردن رتبه پیموده‌اند، حکومت کنونی دادن رتبۀ جنرالی را میراثی ساخته و هر زمان که یک جنگ‌سالار جهادی وفات کند یا کشته شود، پسرش رتبۀ جنرالی دریافت می‌کند.

هم‌چنان در گزارش نیویارک‌تایمز از فروخته‌شدن رتبه‌های نظامی در افغانستان نیز سخن به میان آمده بود.

در همین حال کریم خلیلی در سخن‌رانی امروزش آمدن گلبدین حکمت‌یار رهبر حزب اسلامی را یک گام مثبت خوانده از طالبان نیز تقاضا کرد تا به روند صلح بپیوندند.

او گفت به طالبان هم صدا می‌زنم که اگر فکر می‌کنید از راه جنگ امارت اسلامی را تشکیل می‌دهید اشتباه است و کور خوانده‌اید و هرگز امارت اسلامی به افغانستان برگشتنی نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان