شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امنیت و ثبات افغانستان محور بحث دومین روز نشست ناتو

وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)  در دومین روز نشست خود در بروکسل در مورد امنیت و ثبات افغانستان بحث و تبادل نظر می کنند.

جان کری وزیر خارجه امریکا بابیان اینکه وضعیت افغانستان هنوز هم پرتنش است، درخصوص نشست امروز گفته است، “اعضای ناتو و شرکای آن با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان دیدار خواهند کرد. آنان در مورد پیشرفت ماموریت حمایت قاطع و همچنین دربارۀ ضرورت افزایش سرمایه گذاری روی نیروهای امنیتی افغانستان و نیز حمایت درازمدت از آنان در فضای که هنوز بسیار پُر تنش و حل ناشده باقی مانده، صحبت خواهند کرد.”

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو هم در روز نخست اجلاس دو روزه به خبرنگاران گفت که با آقای ربانی و نیز جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع و اسماعیل اراماز نمایندۀ ارشد ملکی ناتو در افغانستان در مورد پیشرفت‌های امنیتی و روند اصلاحات حکومت بحث خواهند کرد.

بحث امروز در چوکات مأموریت حمایت قاطع انجام می‎شود، مأموریتی که اوایل سال ۲۰۱۵ در افغانستان با هدف آموزش، مشوره و کمک با نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به ۱۳هزار سرباز بین‌المللی در چارچوب آن فعالیت دارند.

ستولتنبرگ همچنان گفت که ناتو تعهد قوی خود نسبت به امنیت افغانستان را تجدید خواهد کرد، اشارۀ او به تعهداتی بود که در جلسۀ سران ناتو در وارسا در مورد افغانستان سپرده شد.

به گزارش رادیو آزادی، سران ناتو در هشتم و نهم ماه جولای امسال در شهر وارسا پایتخت پولند روی سه موضوع کلیدی در مورد افغانستان توافق کرده بودند، ادامۀ مأموریت حمایت قاطع فراتر از سال ۲۰۱۶، ادامۀ حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ و همچنین مشارکت سیاسی درازمدت با حکومت افغانستان.

صلاح الدین ربانی؛ وزیر خارجه کشورمان جهت شرکت درنشست همتایان خود در ناتو، ظهر دیروز به بروکسل رفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان