شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتخابات پیش رو شفاف برگزار خواهد شد

رییس جدید کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید تلاش خواهند کرد تا انتخابات پیش رو را شفاف و به خواست مردم افغانستان برگزار نمایند.

نجیب‌الله احمدزی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات پیش از چاشت روز دوشنبه(۸ عقرب) در یک نشست خبری گفت که انتخابات پروسۀ مردمی است و در هم‌آهنگی با رسانه‌ها، مردم، جامعۀ مدنی و احزاب سیاسی برگزار خواهد شد.

به گفتۀ آقای احمدزی، هر فیصله توسط کمیسیون مستقل انتخابات با رسانه‌ها در میان گذاشته خواهد شد و عزم و ارادۀ کمیسیون مستقل انتخابات این است تا بی‌طرف باشند، بی‌طرف بمانند و انتخابات پیش رو را شفاف و قابل قبول مردم افغانستان برگزار نمایند.

رییس کمیسیون انتخابات خواهان نظارت جهانی و افغانی از انتخابات شده گفت که باید ناظرات در زمان انتخابات خودشان را به مرکزهای رای‌دهی رسانیده از جریان رای‌دهی نظارت نمایند.

او تاکید کرد که هر تصمیمی که گرفتیم از رسانه‌ها و مردم افغانستان پنهان نخواهد ماند و هر فرد افغان باید از روند انتخابات با خبر شود.

احمدزی به خبرنگاران گفت تلاش‌شان این است تا اصلاحاتی را در روند برگزاری انتخابات ایجاد کنند و در آغاز مرکزهای رای‌دهی را مشخص و فهرست رای‌دهنده‌گان واجد شرایط را آماده خواهند کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پس از دوسال تلاش حکومت مبنی بر ایجاد اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی اکنون رسما به کارش آغاز کرده‌است.

هرچند شماری از نهادهای ناظر انتخابات هنوز هم از چگونه‌گی گزینش افراد در کمیسیون‌های انتخاباتی انتقاد کرده می‌گویند این روند بی‌طرفانه انجام نشده‌است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۳ که جنجال‌های زیادی را در پی داشت، اکنون قرار است افغانستان با کمیسیون‌های تازه شاهد برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان و شوراهای ولسوالی باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان