شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتقال پایتخت به قدس، واکنش جهانی علیه ترامپ

همزمان با هفته وحدت و شکست داعش در عراق و سوریه و هم چنان فشار های ناشی از پایبندی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسئله هسته ی ایران،تبلیغات میان خالی شخص رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اخراج ایشان از بر جام آمریکا را در بد ترین موقعیت قرار داده است.
در چنین شرایط دور از انتظار شخص ترامپ برای اینکه خود را ازهجمه فشار های سیاسی و انزوای بین المللی و شکست نظامی نجات داده باشد صحبت از انتقال پایتخت آمریکا به قدس قبله اول مسلمین خانه مشترک ادیان الهی می نماید.
ترامپ با علم به اینکه هیچ کاری کرده نمیتواند در اندیشه مانور سیاسی تبلیغی گردید. تا فشار های وارده را از آسیب پذیری آمریکا و بدنامی خودش منتفی سازد. بیچاره ترامپ که فکر میکرد ابرو اصلاح کند چشم کور کرد و به جایی انگشت گذاشت که نباید می گذاشت.
ترامپ به اندازه ای در برابر فشار های اسرائیل قرار داشته است که از موضع شفاف پاپ رهبر کاتولیک های جهان مبنی بر اینکه ( بیت المقدس شهر منحصر به فرد یهودیان ، مسیحیان و مسلمانان جهان است وموقعیت آن با مصوبات سازمان ملل تعین میشود) بی خبر بوده است!
چنانچه تاباشامی مشاور سیاسی حزب دیموکرات آمریکا می گوید ترامپ بدون اینکه اهدافی را برای راهبردش مشخص کند فقط به فشار های اسرائیل پاسخ مثبت داده است!
خوشبختانه قضیه بر عکس گردید. زیرا امت اسلامی همراه با دولتها و جامعه جهانی وملت آمریکا مصمم هستند تا اجازه ندهند ترامپ با سرنوشت ملت آمریکا بازی کند.
واکنشهای جهانی واحزاب سیاسی و نهضت های اسلامی و آزادی بخش جهان به اندازه ای سریع و شفاف بوده است که اگر چنانچه ترامپ تجدید نظر نکند ویا به مواضع قطعنامه ۱۹۶۷ که اوباما در زمان ریاست جمهوری خود اعلام نمود بر نگردد موضع گیری حماس مبنی بر اینکه (این اقدام (انتقال سفارت آمریکا در بیت المقدس ) ( به مثابه باز کردن جهنم بروی آمریکاست)مصداق عملی پیدا خواهد کرد .
واقعیت عملکرد آمریکا به نسبت تعهداتی که در سطح جهانی تضمین نموده بود پس از اشغال افغانستان و عراق بگونه رقم خورده است که نه تنها جامعه جهانی و اروپا در عکس العمل با عمل کرد آمریکا ظنین گردیده است که به نسبت عملکرد جمهوری اسلامی در رابطه با انقلاب اسلامی در جهان رنگ باخته و باعث گسترش انقلاب اسلامی در منطقه وجهان گردیده است.
موضع گیری بی خردانه دور از منطق سیاسی ترامپ و امثال ترامپ شرایط بین المللی را بگونه ای جهت میدهد که تظاهرات خاخام ها در آمریکا و واکنش های بین المللی همچون آقای امانوئل مکرون مبنی بر تاسف موضع ترامپ و یا مرکل صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه از تصمیم وی حمایت نمی کنم وحتی انتقاد دیوان پادشاهی عربستان سعودی و تظاهرات کرانه باختری ، لبنان ، ترکیه ، افغانستان ،اردن، سودان، و واکنشهای چون مصر ومراکش و پاکستان و وشخصیت های جهان اسلام بخصوص بی ملاحظه خواندن تصمیم ترامپ همراه  با نگرانی جدی اتحادیه اروپا و غیره باعث تقویت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گردیده و چه بسی که حرکت بطرف جهان واحد و رهبری واحد را در راستای هدف واحد که چیزی جز تحقق عدالت و نابودی ظلم وظالم میباشد نمیباشد . واین نیست مگر تحقق وعده الهی .
آنچه در افق این اراده قطعی میدرخشد گذشته از اینکه وعده الهی ایست توجه به تعالیم اسلامی است. وچه زیباست که تربیت تعالیم الهی در روشنایی تعلیم و تربیت اسلامی سر آغاز این حرکت عظیم بشریست ، انقلاب اسلامی و حامیان حقیقی آن سربازان واقعی این رستاخیز عظیم است
تجربه تاریخی انبیای الهی همچون ابراهیم ، نوح ، موسی، نشان داده و میدهد که چگونه در برابر طغیانها و سرکشی های انسانهای طاغی ، ظالم و سرکش ویا اقوام قدر ناشناس و غافل از نعمتهای الهی ، توفیق حاصل نموده و افرادی چون نمرود ، فرعون، شداد وسایر بیداد گران را به هلاکت رسانیده اند.
انقلاب اسلامی وبیداری جهان اسلام در همسویی با افراد متفکر و صاحب اندیشه وخرد ، فراتر از خوردن وخوابیدن در اندیشه کشف فلسفه خلقت انسان وهدف آن در عالم آفرینش این امکان را ممکن ساخته است تا پرده ها برداشته شود و چشمها ودلها همسو گردیده که نعمات الهی فراتر از خوردن وخوابیدن و لذت بردن است . چیزیکه برای هرکس قابل درک نیست همانگونه که هر چشمی و یا هر دلی ظرفیت دیدار و دلبری را ندارد.
با توجه به وعده الهی و تجربه غیر قابل انکار آنچه را در بر آیند این رستاخیز بزرگ مشاهده می کنم به همان میزان ممکن است که انقلاب اسلامی تحقق یافته و غیر قابل انکار است .
بی حکمت نیست که بستری برای اندیشمندان ومتفکران در آمریکا و اروپا گشوده میشود تا با استفاده از خرد خدادادی ، خرد انسانی را با باور بخدا و حقانیت دین خدا زینت بخشیده و در افشای دشمنان خدا قلمی وقدمی بر دارندو همانگونه که جانبازان وسربازان در گشودن موانع سر میدهند و سِر نمیدهند ، آنها افشای سِرنموده و اسرار می آمورند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان