شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انفجار در غرب کابل با ۳۶ کشته و ۴۰ زخمی

حوالی ساعت ۶ و پنجاه دقیقه صبح امروز صدای یک انفجار نسبتاً قوی بخش های از غرب کابل تکان داد.

وزارت کشور می گوید که این انفجار ناشی از  انفجار یک خودرو مملو از مواد انفجاری در منطقه نزدیک به دانشگاه زاول و خانه محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه بوده است.

نجیب دانش، سرپرست سخنگوی کشور دقایقی قبل تأیید کرد که ۲۴ تن در انفجار شهر کابل جان باختند و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون گروهی مسوولیت این رویداد را  به عهده نگرفته است.

گزارشها حاکی از این است که  نیروهای امنیتی افغانستان، راه های منتهی به محل انفجار را مسدود کرده‌اند.

عبدلله و غنی حملات امروز کابل را محکوم کردند

عبدالله عبدالله در پیامی این حمله تروریستی را محکوم کرده و گفت: تروریستهای بدصفت با چنین حملاتی در پی رعب و وحشت و ایجاد ترس در میان مردم هستند. آنها برنامه‌ای جز خشونت و کشتار ندارند و در روزهای اخیر بیشتر از گذشته نشان دادند که تا چه پیمانه قسی‌القب و سنگ دل هستند. حمله بر بیماران، کارکنان شفاخانه‌ها، غیرنظامیان بی‌گناه و بزرگان قومی، بخشی از مأموریت سپرده شده به هراس‌افگنانِ خاین و مزدور است.

وی در ادامه گفت: اما مردم افغانستان در مبارزه با این تروریستهای وابسته به بیگانه گان از پا نخواهند افتاد. این حملات به جز رو سیاهی به هراس‌افگنان نتیجۀ دیگری نخواهد داشت.

در ادامه این پیام آمده است: نیروهای امنیتی کشور با تمام توان تلاش می‌نمایند تا توطئه‌های دشمنان را ناکام، عاملان توطئه‌ها و کُشتارهای مردم ما را شناسایی و مجازات نموده و امنیت و ثبات را در کشور تامین نمایند.

عبدالله تصریح کرد: در حالی‌که این حمله و سایر حملات تروریستی و ضد انسانی طالبان را محکوم می‌نماییم، به شهدا بهشت‌برین و به زخمی‌ها شفای عاجل استدعا می‌کنیم.

 همچنین اشرف  غنی حمله تروریستی به کارمندان غیرنظامی امروز را شدیداً محکوم کرد، و اظهار داشت: هدف قرار دادن افراد غیرنظامی ترسو بودن گروه های تروریستی را ثابت می سازد.

طالبان مسئولیت حملات را پذیرفت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان