شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اوباما تایید کرد که رهبر گروه طالبان کشته شده است

بارک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای تایید کرد که رهبر گروه طالبان، ملا اختر محمد منصور، در یک حمله هوایی کشته شده‌ است.

در خبرنامه‌ای که امروز دوشنبه، سوم جوزا (خرداد) از سوی آقای اوباما نشر شده است، رئیس جمهور آمریکا مرگ رهبر گروه طالبان را یک اقدام مهم در راستای آوردن صلح در افغانستان دانسته است.

در این خبرنامه که به هنگام دیدار آقای اوباما از ویتنام منتشر شده است، همچنین آمده است که این حمله بخشی از تلاشها برای “آوردن صلح و رفاه به افغانستان” است و باید به عنوان اهرم فشار برای آوردن طالبان به صلح و مذاکره با دولت افغانستان استفاده شود.

آقای اوباما افزوده که طالبان باید از این فرصت به عنوان تنها راه واقعی برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان و مشارکت در روند صلح افغانستان که منجر به صلح پایدار در این کشور می‌شود، استفاده کند.

او گفته که آمریکا اکنون به مرگ ملا اختر منصور یقین دارد، هرچند که مقامات فورا مرگ او را تایید نکرده بودند، ولی اکنون به این موضوع یقین دارند.

آقای اوباما گفته که طالبان همچنان به عنوان اهداف برای آمریکا تلقی می‌شود زیرا آنان برنامه حمله مداوم به نیروهای آمریکایی و متحدانش را دارند. آمریکا نیز علیه شبکه‌های بنیادگرای که آمریکا را هدف قرار دهند، اقدام لازم را خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته که با پاکستان بر سر اهداف مشترک کار می‌کند و هرجا که تروریستان مردم را تهدیدکند، نباید پناهگاه امنی برای آنان باشد.

او گفته که باید بعد از سالها جنگ به مردم افغانستان و منطقه این شانس داده شود که به صورت متفاوت و بهتر زندگی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان