شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اوضاع در فلسطین بطور اسفباری غم‌انگیز است

«صلاح‌الدین ربانی» وزیر امورخارجه افغانستان در «اجلاس ویژه شورای وزرای امورخارجه سازمان همکاری‌های اسلامی» پیرامون بررسی وضعیت مسلمانان روهینگا در کشور میانمار گفت:  با تأسف باید گفت که آنها درد و رنج فراوانی را متحمل می‌شوند.

وزیر امور خارجه افغانستان تأکید کرد: برای پایان به آزار غیرانسانی آنها، نیاز اساسی است و میانمار باید کانون توجه و حمایتِ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، قرار گیرد.

وی افزود: بخشِ خاصی  از جامعه میانمار بصورت مستمر، در معرض بزرگترین تخلفات و نقض حقوق بشر، از جمله کشتار هدفمند، شکنجه، اخراج اجباری و انواع دیگری از اعمال ظالمانه قرار گرفته که مغایر قوانین بین المللی مبنی بر اصل همزیستی مسالمت آمیز است.

ربانی با ارائه پیشنهادی برای حل مشکلات مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی رویکرد تازه‌ای را در نظر گرفته و راه‌های جدید مشارکت و همکاری با طرف‌های بین المللی از جمله سازمان ملل را برای دست یابی به یک راه حل معقول برای حل مشکل پیدا کند.

ربانی در این اجلاس در رابطه با اوضاع کشور فلسطین، گفت: اوضاع در فلسطین نیز بطور اسفباری غم انگیز است، چنانچه مردم غزه و کرانه باختری با محاصره خفقان آور و اشغال ظالمانه، دست و گریبان هستند.

وی افزود: سیاست ناسازگار و سخت‌گیرانه اسرائیل درقبال شهرک سازی‌های غیرقانونی که نقض آشکار و صریح قوانین بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت در این کشور ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه افغانستان به نقل از وزیر امور خارجه افغانستان نوشت: این سیاست‌ها، تهدید جدی را در برابر تلاش‌های جامعه جهانی برای دست یابی به یک راه حل مسالمت آمیز  را ایجاد می‌کند.

ربانی در پایان سخنرانی خود در این اجلاس خواستار کمک به مسلمانان روهینگا در میانمار شد و خاطرنشان کرد:  نباید تنها مراقب اوضاع و تحولات منطقه باشیم و باید جهت رسیدگی به مشکلات مسلمانان روهینگا، با مشارکت و همکاری جامعه جهانی تلاش کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان