شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اوضاع وخیم انسانی در افغانستان، یک سوم مردم به کمک‌های انساندوستانه نیازمندند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که حدود ۹.۳ میلیون افغان به کمک‌های انساندوستانه نیاز دارند که نسبت به گذشته میلادی حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

«مارک باودن» هماهنگ‌کننده کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل در افغانستان، اعلام کرد: در سال جاری میلادی حدود به ۹٫۳ میلیون افغان (یک سوم جمعیت افغانستان) به این کمک‌ها نیاز دارند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: افزایش خشونت و وضعیت نامناسب اقتصادی همچنین مواجهه با مشکلات فراوان از جمله عوامل وضعیت آوارگان افغان است.

باودن افزود: برای کمک‌های انساندوستانه به نیازمندان افغان در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۵۰ میلیون دلار نیاز است.

هماهنگ‌کننده کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل در افغانستان به رویترز گفت که به زودی برنامه کمک به افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز می‌شود.

این در حالی است که سال گذشته، نهادهای بین‌المللی، مبلغ ۳۳۹ میلیون دلار کمک درخواست کرده بودند که تنها ۱۹۷ میلیون دلار فراهم شد.

«استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی نیز چند قبل اعلام کرده بود که مهاجران داخلی، بازگشت پناهجویان، همچنین سوء تغذیه، کمبود خدمات بهداشتی و افزایش درگیری‌ها در افغانستان، وخامت بحران انسانی در این کشور را تشدید کرده است.

وی افزود که جامعه جهانی باید به بیش از یک‌میلیون مهاجر داخلی و بازگشت کنندگان از خارج از این کشور کمک کنند.

سازمان ملل متحد همچنین در گزارش شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی خود در مورد ناامنی‌های و جنگ در افغانستان اعلام کرده بود که بیش از ۱۴۹هزار نفر بخاطر افزایش جنگ و درگیری در افغانستان بی‌خانمان شده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان