شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اولین خط «متروبس» در کابل افتتاح شد

«عبدالله حبیب زی»، شهردار کابل امروز در جریان امضای قرارداد ۱۶ پروژه شهری در کابل گفت که کار نخستین مترو در شهر کابل از امروز آغاز و تا یک سال دیگر به بهره برداری سپرده می‌شود.

حبیب‌زی هنگام امضای این قراردادها گفت که قرار است تا پایان سال جاری ۳۷۵ کیلومتر جاده در شهر کابل ساخته شود که به گفته وی عرض این خیابان ها از ۶ الی ۶۰ متر خواهد بود.

شهردار کابل در مورد ایجاد نخستین خط متروباس در کابل گفت: جای افتخار و امروز یک روز تاریخی است که اولین خط مترو در افغانستان  افتتاح و حدود یک سال بعد به بهره برداری سپرده خواهد شد و ما در سال ۱۳۹۷ شاهد نخستین مترو شهری در کابل خواهیم بود.

عبدالله حبیب زی، شهردار کابل یادآور شد که یک خط دیگر مترو در آخر سال جاری نیز کارش آغاز و شهرداری کابل تصمیم دارد تا سه سال آینده ۱۱۱ کیلومتر خط مترو بس را در کابل احداث کند.

شهردار کابل در نشست خبری امروز اش از احداث ۶ پارک جدید تفریحی در نقطه‌های مختلف شهر کابل خبرداد و گفت که در آینده نزدیک بخشی از نیازمندی‌های مردم کابل از ناحیه کمبود فضای سبز نیز حل خواهد شد.

شهرداری کابل در حالی از ایجاد خط‌های مترو خبر می‌دهد که پایتخت کابل به مشکلات فراوانی حمل و نقلی مواجه است.

 هنوز هم در بخش‌های زیادی از شهر کابل جاده‌های آسفالت شده  و استاندارد وجود ندارد و به دلیل موجودیت جاده‌های خاکی و گرد و خاک برخواسته از آن، مردم با مشکلات جدی محیط زیستی مواجه‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان