شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » برخورد پاکستان با طالبان گزینشی است

«مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در گفتگو با یک رسانه‌ آمریکایی گفت: هرچند پاکستان تلفات سنگین در مبارزه برضد تروریسم متحمل شده، اما برخورد این کشور گزینشی بوده است.

 مک‌ مستر افزود: ترامپ مشخص کرده است که دیگر هیچ نوع حمایت از طالبان و سایر گروه‌های وابسته، برای دولت آمریکا قابل تحمل نیست.

وزارت خارجه‌ آمریکا در گزارش سالانه‌ خود درمورد تروریسم که ۲ هفته‌ پیش پخش شد، گفته بود که هرچند پاکستان در سال ۲۰۱۶ میلادی ماموریت موثر را برضد گروه تحریک طالبان پاکستان انجام داد، اما این کشور اقدام‌های قابل توجهی را برضد طالبان افغانستان و گروه حقانی که در پاکستان پناگاه امن دارند به عمل نیاورد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: رییس جمهوری این کشور هنوز راهبرد جامع واشنگتن در قبال افغانستان را اعلام نکرده، اما در مورد رویکرد نظامی تصمیم‌های گرفته است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اخیر گفته بود که راهبرد تازه‌ رویکرد منطقه‌ای خواهد داشت.

ترامپ کمتر از دو ماه قبل اختیار تصمیم‌گیری در مورد شمار نظامیان لازم در افغانستان را به وزیر دفاع‌اش سپرده بود. این وزارت هنوز در مورد سطح جدید نیروهای نظامی تصمیم نگرفته است.

تلویزیون یک افغانستان نوشت: در حال حاضر آمریکا بیش از ۸ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که بیشتر مشغول آموزش نیروهای افغانستان و انجام ماموریت حمایتی از آنان در جنگ با ترویسم هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان