شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » برق باید از بامیان بگذرد

در حالی که صدها زن امروز در ولایت بامیان بر تغییر مسیر لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ اعتراض کردند اما کمیسیون تدارکات ملی در نشست روز شنبه خود دیزاین و ساخت این لین برق از دشت الوان ولایت پل‌خمری الی ارغندی کابل را تایید کرده است.
معترضان زن در بامیان فیصله‌ی حکومت را در مورد تغییر مسیر این لین برق «مردود» خوانده و با سردادن شعار «عدالت، عدالت»؛ خواهان عبور این لین برق از مسیر بامیان شدند.
اعتراض زنان بامیانی به‌دنبال اعتراض‌های گسترده در مورد تغییر مسیر لین برق ۵۰۰ کیلوولت صورت می‌گیرد که معترضان در تمامی این تظاهرات‌ها و راپیمایی‌ها فیصله‌ی (۱۱ ثور) کابینه و فیصله‌های اخیر «کمیسیون ملی» بررسی هر دو مسیر این لین برق را «ظالمانه، خلاف انکشاف متوازن و برخلاف عدالت اجتماعی» می‌دانند.
زنان در بامیان هشدار دادند در صورتی که حکومت به خواسته‌های آن‌ها توجه نکند، صداى عدالت‌خواهى‌شان هميشه بلند بوده و از تبعيض حکومت در برابر شهروندانش هميشه فرياد سر خواهند داد.
در قطعنامه‌ی معترضان، فیصله‌ی (۱۱ ثور) کابينه «غيرعادلانه و تبعيض‌آميز» خوانده شده و از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌هاى حقوق‌بشرى و کشورهاى تمويل‌کننده خواسته شده است تا اجازه ندهند که کمک‌هاى‌شان در افغانستان در راه تبعيض به‌مصرف برسد.
پس از گسترش اعتراض‌ها در مورد تغییر مسیر این لین برق از بامیان به سالنگ، حکومت «کمیسیون ملی» را ایجاد کرد تا هر دو مسیر سالنگ و بامیان را بررسی کند. کمیسیون ملی دوباره مسیر سالنگ را انتخاب کرد.
اکنون که کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رییس‌جمهور غنی دیزاین و ساخت لین برق ۵۰۰ کیلوولت را از دشت الوان پل‌خمری الی ارغندی کابل منظور کرده است، از دید حکومت بحث روی مسیرهای این لین برق ختم شده و قابل تغییر نخواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان