شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهی اسلامی اظهار داشت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

به گزارش خبرگزاری آوا ، آیت الله “محسن اراکی” دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در جمع اعضای کاروان تقریب در راهپیمایی اربعین در نجف اشرف گفت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تأکید شده وقتی انبیاء را در طول تاریخ مبعوث کردیم به انبیاء گفتیم که دین را اقامه کنید، اظهار داشت: مأموریت انبیاء اقامه دین و تلاش برای جلوگیری از تفرقه در دین است.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه شریفه ۱۳ سوره اسراء ، اظهار داشت: از این آیه استفاده می‌شود که “اقامه دین” با “تفرقه در دین” سازگار نیست یعنی اگر تفرقه در دین شد قطعا اقامه دین میسر نخواهد شد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در ادامه تأکید کرد: هویت جامعه اسلامی به ولایت محمد(ص) و پیوستگی به شخص رسول اکرم(ص) است؛ یعنی رسول اکرم(ص) مولد یک هویتی است به نام هویت اسلام.

وی افزود: رسول اکرم(ص) «ابو» است برای امت اسلامی و چون او «ابو» است کسانی که وابسته به این هویت هستند همگی «اخوه» هستند. ‌

آیت الله اراکی گفت: در قران کریم و روایات مختلف تأکید فراوان شده که وحدت یا عدم تفرقه راه و چاره دارد؛ آنجا که قرآن کریم می فرماید “واعتصموا بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا” منظور همان راه و چاره است یعنی یک حبلی وجود دارد که اعتصام به این حبل مانع از تفرقه می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: آنچه وحدت می‌آفریند محمد(ص) و آل محمد(ص) است لذا کسانی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند سعی دارند مسلمین را از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جدا کنند تا بتوانند تفرقه و اختلاف ایجاد نمایند و اگر محبت محمد و آل محمد(ص) ملاک و معیار باشد هیچگاه تفرقه حاصل نمی‌شود.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: ما دو نوع اجر داریم یکی اجر اعتباری یا قراردادی مثل مزدی که یک کارگر دریافت می‌کند و دیگری اجر حقیقی که نتیجه یک کار است بنابراین وحدت امت اسلامی نتیجه حقیقی زحمات رسول اکرم(ص) است؛ اگر جامعه اسلامی یکی شد زحمات رسول اکرم(ص) به هدر نخواهد رفت.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب افزود: زیارت اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص) یک اعلام محبت و دوستی است.

لازم به ذکر است، کاروان تقریب متشکل از ۸۰ تن از علمای اهل سنت و تشیع از ولایت های مختلف ایران است که جهت شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق به سر می‌برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان