شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بهبود وضعیت صحی در افغانستان

زهره نوابی؛ وکیل شورای ولایتی کابل از پیشرفتهای چشمگیر سکتورهای خصوصی به خصوص در بخش صحت یاد کرد و گفت: افزایش شفاخانه ها و کلنیکهای شخصی در افغانستان سبب بهبود وضعیت صحی در کشور شده است.
او که در روز افتتاح دومین نمایشگاه طبی در کابل صحبت می کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه ها به منظورآگاهی دهی در تمام جهان مرسوم است و در افغانستان نیز خوشبختانه در این اواخر رونق بیشتری پیدا کرده است.
او همچنان گفت: در نمایشگاه طبی که امکانات مدرن طبی ادویه جات و تولیدی داخلی به نمایش گذاشته شده است بیانگر این است که افغانستان درعرصه طب درحال پیشرفت است.
به باور وی، اگر تاجران ملی و مجموع سکتورهای خصوصی و دولتی از این نوع نمایشگاه ها حمایت کنند می تواند پیشرفت های طبی کشور را در چشمدید جهانیان قرار دهد.
او، زمینه پیشرفتها در افغانستان به خصوص در عرصه طبابت را مساعد خواند و گفت: علرغم اینکه گفته می شود افراد متخصص در افغانستان کم می باشد، منابع بشری و داکتران متخصص در کشور به اندازه کافی وجود دارد افزون بر اینکه داکتران متخصص و فوق تخصص هموطن در خارج از کشور نیز وجود دارند.
اما به گفته او، تمام مشکلات امروز خلاصه می شود به نبود امکانات طبی که سبب شده است بسیار از مریضان برای تداوی به خارج از کشور سفر کنند.
او، در ادامه سخنان خود یکبار دیگر از اهمیت نمایشگاه طبی یاد کرد و گفت: یکی از مزیت های نمایشگاه این است که مردم آگاهی پیدا می کنند و بالاخره به این باور می رسند که چیزهای که تا دیروز نا ممکن به نظر می رسید، امروز عینیت پیدا کرده و مورد استفاده قرار می گیرد.
او، با ابراز اینکه دولت باید برای سکتور صحت بودجه ی بیشتری را اختصاص دهد افزود: اگر سکتور صحت درست پشتیبانی شود به زودی افغانستان درعرصه طبابت همسطح کشورهای منطقه خواهد شد.
او همچنان گفت: دلیل عمده انتقال بیماران به خارج از کشور معیاری نبودن سطح طبابت و کمبود امکانات می باشد، لذا اگر این دو مشکل رفع گردد یقیناً بیماران به خارج از کشور انتقال پیدا نمی کند و پولهای هنگفت نیز از افغانستان خارج نمی گردد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه بیشتر دولت در سکتور صحت و همچنین حمایت تاجران و سرمایه گذاران، نیازمندیهای مردم در بخش طبابت رفع گردیده و افغانستان گامهای بلندی را درعرصه طبی بردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان