شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بهره برداری از مرکز ملی تداوی زنان و اطفال معتاد در کابل

مرکز ملی تداوی و احیای مجدد معتادین مواد مخدر زنان و اطفال امروز با حضور دوکتور فیروز الدین فیروز وزیر صحت افتتاح و به بهره برداری رسید.
وزیر صحت عامه کشورمان در مراسم افتتاح با اشاره به افزایش معتادین زنان و اطفال و موجودیت آنان در زیر پل ها ومناظر عام آن را خلاف عرف افغانی و دین اسلام دانست و افزود: مرکز ملی ۱۵۰ بستر به منظور تداوی زنان و اطفال معتادِ بدون سر پناه ایجاد شده است.
وزیر صحت با بیان اینکه بیش از سه میلیون معتاد در کشور وجود دارد، بر همکاری تمام بخش های ذیر ربط در مبارزه با این پدیده تاکید کرد.
در ادامه مراسم، خانم سلامت عظیمی؛ وزیر مبارزه با مواد مخدر و دوکتور نسرین اوریا خیل؛ وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین نیز طی سخنانی از ایجاد این مرکز ابراز خرسندی نموده و همکاری های بیشتر شانرا در رابطه مبارزه با مواد مخدر و مساعد نمودن زمینه شغل در کشور اعلام نمودند.
این مرکز ۱۵۰ بستری در حالی افتتاح شد که وزارت صحت عامه در طی یک سال گذشته، بیشتر از ۱۸ هزارو۲۴۱ تن معتاد به مواد مخدر را تحت تداوی قرار داده و برای ۷۶ هزارو ۵۶۷ تن که در معرض اعتیاد به مواد مخدر خدمات آگاهی دهی نموده است.
در حال حاضر ۱۰۹ مرکز تداوی معتادین مواد مخدر در کشور وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان