شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیش از ۵۰ درصد آوارگان داخلی افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که تعداد آوارگان جنگ در افغانستان از آغاز سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در کمتر از یک ماه گذشته حدود ۴۰ هزار نفر دیگر در افغانستان نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

در این گزارش آمده است تا قبل از سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر از ۱٫۲ میلیون افغانستان در کشور خود آواره بودند.

سازمان ملل اعلام کرد: حدود ۴۲ درصد از این آوارگان در شمال افغانستان به‌ویژه در ولایت‌های قندوز و بغلان بوده در حالی که در این ۲ ولایت تا سال ۲۰۱۳ بیشترین سربازان آلمانی مستقر بودند.

براساس این گزارش، ۲۸ درصد دیگر از این آوارگان در جنوب افغانستان ثبت شده‌اند، جایی که طالبان بیشترین حملات خود را در ولایت‌های هلمند و ارزگان انجام می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید که بیش از ۵۰ درصد آوارگان داخلی افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند و این بحران در نتیجه خروج  و اخراج غیرمترقبه پناهجویان افغانستان از سایر کشورها بیشتر اوج گرفته است.

این گزارش با نام نگاهی به نیازمندی‌های انسانی در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است و براساس آن حدود ۹٫۳ میلیون افغانستان به کمک‌های اولیه نیازمند هستند که این رقم ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

«استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی اعلام کرده بود که مهاجران داخلی، بازگشت پناهجویان، همچنین سوء تغذیه، کمبود خدمات بهداشتی و افزایش درگیری‌ها در افغانستان، وخامت بحران انسانی در این کشور را شدت بخشیده است.

اسپوتنیک نوشت: براساس آمارها، ۲٫۷ میلیون انسان در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند که یک‌میلیون از این تعداد را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند، به ۳۵ درصد از این کودکان رسیدگی می‌شود و ۲۵ درصدشان درمان می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان