شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیش از ۲۴۰ هزار افغانستانی فاقد مدرک اقامت از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت با انتشار گزارشی اعلام کرد: جمعی از این پناهجویان و مهاجران به صورت داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند و جمعی دیگر از پاکستان اخراج شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در میان بازگشت‌کنندگان مهاجرانی مشاهده می شوند که بیش از یک دهه در پاکستان حضور داشته‌اند، اما به سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده‌اند که دیگر شرایط برای حضور آنان در پاکستان مساعد نبوده و ناچار شده‌اند به کشور خود بازگردند.

این سازمان در گزارش خود با انتشار تصویری از خانواده «شمس الرحمن»، یکی از مهاجران بازگشته که در «جلال آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» استقرار یافته به نقل از وی نوشته است که پس از ۲۰ سال اقامت در کراچی پاکستان، هنگام دستفروشی به دلیل تابعیت افغانستانی، دستگیر شده و پس از ۶ ماه حبس دیگر قادر به ادامه زندگی در آنجا نبوده و به افغانستان بازگشته است.

ایرنا نوشت: بیش از ۷ میلیون تن از شهروندان افغانستانی به کشورهای مختلف دنیا مهاجرت کرده‌اند که نزدیک به ۶ میلیون تن از آنان در ۲ کشور همسایه ایران و پاکستان بسر می برند.

بیش از نیمی از مهاجران و پناهجویان افغانستانی ساکن ایران و پاکستان به صورت غیرقانونی در این دو کشور بسر می‌برند.

حدود یک میلیون تن از اتباع افغانستان نیز به کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه عزیمت کرده اند که با اخراج اجباری از اروپا مواجه شده‌اند.

آلمان در تازه ترین اقدام هفته گذشته ۱۲۶ تن از مهاجران افغانستانی را از کشور خود اخراج کرد و تصریح کرده است که این روند ادامه خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان