شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیماری فلج اطفال تا پایان سال ۲۰۱۷ در افغانستان ریشه‌کن می‌شود

نشست خبری مشترک وزارت بهداشت و نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در افغانستان روز گذشته(شنبه) در «مرکز رسانه‌های دولت» برگزار شد.

سخنرانان این نشست با تأکید بر اینکه در بخش نابودی فلج اطفال دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم، اظهار داشتند: افغانستان به مرحله کامل نابودی فلج اطفال نزدیک شده است.

«میوند احمدزی» مسئول برنامه ملی نابودی فلج اطفال وزارت بهداشت در  این نشست با بیان اینکه سال ۲۰۱۶ با دستاورد‌های خوبی همراه بود، گفت: این دستاورد‌ها را می‌توانیم با دست آورد‌های ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم.

احمدزی از ثبت ۱۳ مورد بیماری فلج اطفال در سال ۲۰۱۶ خبر داد و افزود: این رقم کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته، زیرا رقم آن در سال ۲۰۱۵ به ۲۰ واقعه می‌رسید.

وی تصریح کرد: این ۱۳ واقعه فلج اطفال در شهرستان‌های «برمل» ولایت «کنر»، «شاولی کوت» ولایت «قندهار»، «نورزاد» ولایت «هلمند» و ۴ شهرستان ولایت «قندوز» انجام شده که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ما تا پایان سال ۲۰۱۷ بیماری فلج اطفال در افغانستان نابود خواهد شد.

مسئول برنامه ملی نابودی فلج اطفال وزارت بهداشت از آغاز واکسن «فلج اطفال» خبر داد و گفت: این روند از روز دوشنبه در سراسر کشور آغاز شده و مدت ۳۰ روز ادامه می‌یابد.

در همین حال «ملیسا کورکورم» مسئول اداره «یونیسف» در بخش مبارزه با بیماری فلج اطفال در این نشست گفت: تمام مردم باید با همکاری هم فلج اطفال را نابود کنیم.

کورکورم با تأکید بر اینکه برای نابودی فلج اطفال در افغانستان نیاز به تلاش بیشتر است، افزود: این روند باید با تلاش و سعی همگانی به پیش برود.

همچنین «مندیپ راهاتی» مسئول بخش فلج اطفال «سازمان بهداشت جهانی در افغانستان» گفت: بیماری فلج اطفال در مناطق‌ محدود افغانستان باقی مانده است.

راهاتی افزود: زمانی که ما برای نابودی بیماری فلج اطفال در افغانستان آغاز به کار کردیم خیلی‌ها به این بیماری دچار  بودند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد افغانستان عاری از بیماری فلج اطفال است، توضیح داد: برای نابودی این بیماری تلاش می‌کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان