شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تأکید رهبران بر گرفتن انتقامِ خونِ سربازان در مراسم فاتحۀ قربانیان پنجشنبه خونین

رهبران حکومت و مقام‌های بلندپایۀ کشور بر گرفتن انتقام خون قربانیانِ حملۀ پنج‌شنبۀ گذشتۀ کابل تأکید می‌ورزند. این مقام‌ها در مراسم فاتحه‌خوانی این قربانیان در مسجد عیدگاه کابل، طالبان را گروهی خون‌خوار و دشمن مردم افغانستان می‌دانند. عبدالله عبدالله رییس اجرائیۀ کشور تأکید می‌ورزد که این رویداد با جدیت پیگیری خواهد شد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی گفت: «دشمن ما یکبار دیگر با این حمله نشان داد که آنان در میدان‌های جنگ شکست خورده‌اند و ما به ارواح شهدای نیروهای امنیتی خود دعا و درود می‌فرستیم و این قضیه را بررسی می‌کنیم.»

فضل‌الهادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا گفت: «زمانی که در صف طالبان ملا عمر مُرد و ملا اختر محمد منصور کشته شد، حالا این رهبر نو طالبان باز هم صدای جنگ را بلند کرده‌اند. ما به این باور هستیم که طالبان دشمن مردم افغانستان و دشمن اسلام هستند.»

شرکت‌کننده‌گان این مراسم به این باور اند که طالبان هرگز دست از انتحار و انفجار بر نمی‌دارند و پاکستان هنوز بر ادامۀ پشتیبانی از طالبان مصمم هست.

قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد ارتش در این‌باره اظهار داشت: «پیام ما به پاکستان این است که مزدوران شان را در گوشه‌گوشۀ افغانستان نابود کرده‌ایم و آن تعداد را هم که باقی مانده‌اند نابود می‌کنیم. ما جواب سرتاج عزیز و دیگران شان را در جنگ تورخم دادیم.»

در همین حال، شماری از اعضای حزب اسلامی افغانستان نیز حمله‌های انتحاری و انفجاری طالبان را در افغانستان نکوهش کردند.

قطب‌الدین هلال، عضو مرکزی حزب اسلامی افغانستان در این‌باره گفت: «تا چه وقت انفجار؟ تا چه وقت انتحار؟ چرا ما برای آرامی کشور خود کار نمی‌کنیم و هر کسی که باشد چه طالبان باشد و یا هر گروه دیگر باید دست از جنگ بکشند.»

خانواده‌های نیروهای جان‌باخته در رویداد خونین پنج‌شنبۀ گذشتۀ از حکومت کیفر سخت برای عاملان این رویداد می‌خواهند.

آغاشیرین، عضو خانوادۀ یکی از قربانیان رویداد خونین پنج‌شنبه گذشته در کابل گفت: «ما از رهبری کشور و از مقام‌های کشور می‌خواهیم که قاتلان فرزندان ما را به پنجۀ قانون بسپارند.»

هنوز لکه‌های خون از در و دیوار ریاست محافظت رجال برجسته امنیت ملی نرفته‌است که رویداد خونین پنج‌شنبۀ گذشته شماری زیادی از نیروهای پولیس را کشته و یا زخمی ساخت. حمله‌یی که بیشتر به غفلت وظیفه‌یی نهادهای امنیتی و شکست‌خوردن طالبان در میدان‌های نبرد پیوند داده می‌شود. در رویداد پنج‌شنبآ خونین در کابل دست کم ۳۰ تن جان باختند و بیشتر از ۷۰ تن دیگر زخم برداشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان