شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تا یک هفته دیگر فاریاب را پاکسازی می‌کنم

جنرال عبدالرشید دوستم که فعلاً در ولایت فاریاب نیروهای امنیتی را علیه مخالفان مسلح دولت رهبری می‌کند، خبر داده که تا یک هفته‌ی دیگر این ولایت را از وجود هراس‌افگنان پاکسازی خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور که برای سومین بار در سال جاری، هفته‌ی گذشته به ولایت جوزجان رفت افزوده که پس از پاکسازی فاریاب به کابل بر می‌گردد و سپس رییس جمهور او را به هر ولایتی که اعزام کند، می‌رود.
جنرال دوستم هم‌چنان گفته که در تلاش است تا مناطقی از ولایت بادغیس تا قندز را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کند تا کار پروژه سرک حلقوی که از طریق هرات و بادغیس به شمال کشور وصل می‌شود، آغاز شود.
معاون اول رييس جمهور که امروز در فاریاب با رسانه‌ها صحبت می‌کرد، افزود: «زمانى که اين ساحات تصفيه شد، ٤٠هزار نيروى با تجربه جنگى به سرقوماندانى اعلاى قواى مسلح، اختصاص داده می‌شود و با ١٠ هزار اين نيروى جنگى، مى‌توانيم ولايت هلمند را تصفيه نماييم که هلمند تصفيه شود، جنگ در افغانستان خاتمه خواهد يافت.»
به گفته‌ی دوستم، در جریان این عملیات ده‌ها طالب مسلح کشته و زخمی شده و هم‌چنان بیش از صد تن دیگر بازداشت و یا هم تسلیم شده‌اند.
«علیه کسانی که من را به نسل کشی متهم می‌کنند شکایت می‌کنم»
هر بار که جنرال دوستم به ولایت‌های شمالی کشور رفته، شماری نیز از عملکردهای او و نیروهای زیر امرش انتقاد کرده و گفته‌اند که دوستم در شماری از ولایت‌ها شمال قوم‌گرایی و نسل‌کشی راه انداخته و حزب خود را تقویت می‌کند.
اما این بار آقای دوستم می‌گوید، علیه افرادی که او را به نسل کشی متهم می‌کنند شکایت کرده و آن‌ها را به محکمه خواهد کشاند. او افزوده که یک تعداد به‌عنوان کارشناس و صاحب نظر علیه او تبلیغات می‌کنند و عملیات نظامی تحت رهبری او را دیگرگونه جلوه می‌دهند.
دوستم گفته که براساس فیصله شورای امنیت ملی و هدایت رییس جمهور غنی به جوزجان و فاریاب رفته است. او افزوده: « آن‌ها مرا متهم به تجزيه افغانستان مى‌کنند، اما من به اشرف غنى که پشتون و از جنوب کشور است در انتخابات راى داده‌ام؛ به‌خاطرى که مسئله شمال و جنوب و قوم را از بين ببرم.»
به گفته‌ی او، افغانستان در شرایطی نیست که چنین حرف‌های غیرمسئولانه اظهار شود و باید به‌خاطر وحدت ملی و تمامیت ارضی کار کنند. او گفته است: «من به‌خاطر تماميت ارضى، وحدت ملى و نابودى دشمنان افغانستان و کسانى که مردم را سر مى‌بُرند و زنان را سنگسار مى‌کنند، مى‌جنگنم…»
در سوم ماه سنبله امسال که دوستم به ولایت‌های شمال رفته بود، در مقابل کسانی‌که او را به نسل کشی متهم می‌کردند گفت، این افراد زبان «آی اس آی» اند و به دستور پاکستان این گونه حرف‌ها را علیه او می‌گویند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان