شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تحرک اقتصادی در ولایت های همجوار کابل، امنیت پایتخت را تقویت می کند

رييس جمهور می‌گويد که براى تامين امنيت کابل، بايد در ولسوالى ها و ولايات همجوار کابل پروژه هاى انکشافى روى دست گرفته شود.
دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جلسه ای به منظور بحث روی استراتیژی ده سالۀ زون پایتخت تحت ریاست محمد اشرف غنی شام ديروز در ارگ دایر شد.

اشرف غنی رئیس جمهور در این جلسه اعلام کرد: براى تامين امنيت کابل، بايد در ولسوالى ها و ولايات همجوار کابل پروژه هاى انکشافى روى دست گرفته شود.
سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن، نیز در این جلسه ضمن اینکه استراتیژی ده ساله زون پایتخت را مهم خوانده، گفت که در میان ادارات مختلف بخاطر جلوگیری از تداخل وظیفوی باید هماهنگی بیشتر گردد.
وزیر شهرسازی تاکید کرد: در سکتور شهری ظرفیت قابل ملاحظه ایجاد شده است، اما به منظور جلوگیری از تداخل وظیفوی باید امور در همکاری با همدیگر و هماهنگی انجام شود.
همچنان عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل ضمن اینکه استراتیژی ده ساله زون پایتخت را عالی دانست، گفت که به اساس هدایت رئیس جمهور، به انکشاف متوازن اقتصادی شهرها باید توجه صورت گیرد، تا از ازدحام و بیجاشده گان داخلی جلوگیری شود.
حبیب زی گفت که برای تنظیف دریای کابل تعدادی از شرکت ها انتخاب گردیده اند، و برای جلوگیری از تداخل وظیفوی، ضایع شدن وقت و منابع، باید در این عرصه وضاحت و هماهنگی به میان آید.
در ختم جلسه رئیس جمهور غنی گفت که در دو سال گذشته در زمینه سکتور شهری ظرفیت و هماهنگی قابل ملاحظه ایجاد شده است و افزود که برای ایجاد تحرک، پروژه های تحت کار در هماهنگی و همکاری با مسئولین سکتور شهری تکمیل گردد.
غنی، گفت که دراین پروژه هیچ نوع تداخل وظیفوی وجود ندارد و این پروژۀ عاجل می باشد، زیرا به منظور ایجاد تحرک آغاز گردیده و مردم نیز در این زمینه تحرک می خواهند.
وى خاطرنشان کرد که عوامل بیشتر ناامنی های کابل از ولسوالی ها و ولایات همجوار آن می باشد، اگر به این ولسوالی ها و ولایات از نگاه تطبیق برنامه های انکشافی توجه صورت نگیرد، کابل نه از لحاظ افزایش نفوس و  نه هم از نگاه امنیتی مصئون می ماند، زیرا کابل منابع کافی ندارد.
رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که در هر ولسوالی و ولایت نزدیک به کابل که تحرک اقتصادی ایجاد می شود، به همان پیمانه ازدحام کاهش می یابد و به تأمین امنیت کابل نیز کمک خواهد کرد.
او گفت که تفاوت ها میان شمال، جنوب، شرق و غرب کابل از طریق تعادل برنامه های انکشافی باید از میان برداشته شود.
رئیس جمهور گفت: باید مشخص نماییم که اکنون کجا قرار داریم و سه سال بعد در کجا خواهیم بود، از لحاظ امنیتی تصویر واضح وجود دارد که افغانستان تا سه سال دیگر در چه حالت قرار خواهد داشت و از نگاه انکشافی نیز باید سرعت پیشرفت را تعیین نماییم.
غنی گفت که فاصله میان کابل و ولایات از لحاظ اقتصادی و انکشافی باید از بین برود و در شهرها و لایات مختلف فعالیت ها و تحرکات اقتصادی تقویت بخشیده شود، تا نیاز نباشد مردم به کابل بیایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان