شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تفاهمنامه ایجاد ‘سیستم معلوماتی بازار کار’ امضا شد

تفاهمنامه کار عملی روی برنامه سیستم معلوماتی بازار کار(Asan LMIS) امروز میان وزیر کار و امور اجتماعی و وزیر مالیه در کابل به امضا رسید.

نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت که با تطبیق این سیستم بیروکراسی موجود در بازار کار از بین خواهد رفت.

خانم اوریاخیل افزود: این سیستم به تمام نهادهای پالیسی‌ساز آمار دقیق و موثق کدرها و افراد مسلکی را ارایه و از سوی دیگر سهولت بزرگ برای متقاضیان کار ایجاد خواهد کرد.

به گفته او، علاوه بر تطبیق این سیستم، یک پورتال مشخص آسان وظیفه برای ادارات دولتی و خصوصی نیز ایجاد می‌شود.

کاهش بیروکراسی و فساد اداری از دیگر مزایای این سیستم است که وزیر کار و امور اجتماعی به آنها اشاره می‌کند.

وی در ادامه گفت: ایجاد سیستم بازار کار یکی از اهداف اساسی آسان خدمت می‌باشد که با تطبیق آن جواز کار اتباع داخلی و خارجی ثبت و توزیع می‌شود.

به گفته او، این سیستم وزارت کار و امور اجتماعی را قادر خواهد ساخت تا از ورود منابع بشری خارجی غیر ضروری جلوگیری کند.

اوریاخیل عنوان کرد: ایجاد چنین سیستمی از یک طرف افراد را که در جستجوی وظیفه هستند قادر میسازد تا معلومات خود را در پورتال مشخص”آسان وظیفه” ثبت کنند و از سوی دیگر نهادهای دولتی و خصوصی (کارفرمایان و فراهم کنندگان آموزش) را قادر میسازد تا در سراسر کشور و بیرون از مرز به معلومات نیروی بشری و سایر معلومات بازار کار دسترسی داشته باشند.

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: با ایجاد این سیستم تمام ادارات می توانند از مرجع واحد وظایف را به اعلان بگذارند و در بخش‌های مشخص لیست افراد شایسته را از طریق مراکز خدمات کاریابی وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین یا بشکل آنلاین دریافت کنند.

تفاهمنامه کار عملی روی برنامه ایجاد سیستم معلوماتی کار در حالی امضا می‌شود که صدها هزار تن از مشکل بی کاری در کشور رنج می‌برند.

موجودیت فساد و عدم شفافیت از دیگر مشکلاتی اند که در روند استخدام‌ها در کشور وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان