شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تقویت توان نظامی تنها راه مبارزه با گروه‌های افراطی در افغانستان است

«لئونید گوسیف» کارشناس سیاسی روس گفت: در مدت اخیر در افغانستان گروههای افراطی از جمله طالبان و داعش حضور پررنگ تری پیدا کرده‌اند که این موضوع خطراتی را برای کشورهای همسایه از جمله ازبکستان در بر دارد.

وی ادامه داد: همواره خطر گروههای افراطی در مرزهای مشترک افغانستان و ازبکستان وجود داشته اما با توجه به بالا بودن توان نیروهای نظامی دولت «تاشکند» این گروهها اقدام خاصی علیه این کشور صورت نداده‌اند.

کارشناس روس افزود: اولین اولویت دولت ازبکستان برای مبارزه با گروههای افراطی در مناطق مرزی با افغانستان بالا بردن توان نظامی می‌باشد.

گوسیف در ادامه اشاره‌ای به گروه افراطی جنبش اسلامی ترکستان کرد و افزود: این گروه از جمله گروههای افراطی است که در حال حاضر در افغانستان توان نظامی خود را افزایش داده است، این گروه به هیچ قانونی پایبند نیست و در سال ۱۹۹۹ نیز حملاتی به مرزهای ازبکستان داشته است.

وی اظهار داشت: مشکل جدید برای کشورهای منطقه این است که در ترکیب گروههای افراطی در افغانستان تعدادی زیادی از شهروندان آسیای مرکزی حضور دارند که این موضوع شرایط برای کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان پیچیده تر می‌کند.

«گوسیف» در پایان افزود: تنها راه مبارزه و مقابله با گروههای افراطی بالا بردن توان نیروهای نظامی و استفاده از تجهیزات مدرن می‌باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان