شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تمامیت ارضی و حاکمیت کشور خط قرمز ما برای گفت‌وگوهای صلح است

عبد رب رسول سیاف می‌گوید که مجاهدان از گفت‌وگوهایی حمایت می‌کنند که سبب پایان جنگ شود و در نتیجه آن جغرافیای سیاسی کشور تجزیه نشود.

وی اظهارداشت: “تمامیت ارضی و حاکمیت کشور خطوط قرمز برای گفت‌وگوهای صلح است، مجاهدان از گفت‌وگوهایی حمایت می‌کنند که سبب پایان نبرد شود و نیز در آن حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و جغرافیایی سیاسی کشور به حیث خطوط قرمز رعایت شوند”.

این رهبر جهادی که در مراسم یادبود از سی و ششمین سالروز قیام سوم حوت در ولسوالی پغمان ولایت کابل سخن می‌گفت خاطرنشان کرد که نبرد کنونی در کشور جنگ طالب و داعش نیست و از طالبان خواست که بیشتر از این فریب بیرونی‌ها را نخورند.

وی بار دیگر از حکومت خواست که به مجاهدان و ملت اجازه بدهد تا از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند.

سیاف خاطرنشان کرد: “این نبرد؛ جنگ طالب و داعش نیست، این تجاوز بیرونی است. حاکمیت از آن مردم است و در هر صورت آماده هستند تا از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع کنند”.

این رهبر جهادی ادامه داد: “به طالبان صدا می‌زنم که از مزدوری خود را بیرون بسازند، بیشتر از این اجازه ندهند که برای بیگانگان کار کنند و سبب تباهی کشورشان نشوند”.

این رهبر جهادی از حکومت خواست که در روند انتخابات اصلاحاتی را به وجود بیاورد که شفافیت انتخابات را تضمین کند.

وی تصریح کرد: “حکومت باید زمانی را برای انتخابات اعلام کند که عملی باشد و نیز اصلاحاتی در این روند آورده شود که شفافیت انتخابات را تضمین کند”.

این رهبر جهادی از موقف گیری برخی‌ها در برابرمجاهدان به شدت انتقاد می‌کند و بار دیگر از دولت خواست تا به مردم و مجاهدان اجازه بدهد که در کنار نیروهای امنیتی از تمامیت ارضی و امنیت کشور دفاع کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان