شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » توافقنامه صلح میان غنی و حکمتیار امضا شد

توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی رسما از سوی محمد اشرف غنی، رییس جمهور و گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی امضا شد.

این توافقنامه امروز پنجشنبه (۸میزان) در مراسم رسمی در ارگ ریاست جمهوری از سوی رئیس جمهور غنی و گلبدین حکمتیار به امضا رسید.

توافقنامۀ نهایی صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از سوی آقای حکمتیار امضا شده بود و جریان امضای این توافقنامه در یک ویدیو کنفرانس به نمایش گذاشته شد.

این که این توافقنامه چه وقت و در کجا توسط آقای حکمتیار امضا شده ؛ معلوم نیست؛ اما در یک ویدیو که امروز در ارگ به نمایش گذاشته شد؛ آقای حکمتیار پس از سخنرانی ، سند صلح را امضا کرد.

پس از امضای سند از سوی حکمتیار؛ آقای غنی نیز این توافقنامه را در ارگ ریاست جمهوری با حضور ده ها تن از سیاسیون و شخصیت های جهادی٬‌ مقامات بلند رتبه دولتی و دیپلمات های خارجی٬‌امضا کرد.

در مراسم امضای توافق نامه صلح٬‌ عبدالله عبدالله٬‌ رئیس اجرایی با معاونان ریاست اجرایی؛ حامد کرزی٬‌رئیس جمهور پیشین٬ عبدالرب رسول سیاف٬ از چهره های جهادی؛ و روئیسای شورای ملی٬ اعضای پارلمان و اعضای جامعه مدنی٬ نمایندگان کشورهای خارجی٬ مقامات ارشد حکومت٬ ‌اعضای کابینه حکومت وحدت ملی و رسانه ها حضور داشتند.

امضای توافقنامه از سوی دو طرف مورد استقبال حاضرین درارگ ریاست جمهوری قرار گرفت.

حاضرین در نشست با سردادن نعره الله اکبر و زنده باد حکمتیار از این روند استقبال کردند.

گفتنی است که بعد از بحث ها و گفتگوهاى زياد ميان دولت و حزب اسلامى، هفته گذشته (اول ميزان) اعضاى دولت، نمايندگان شوراى عالى صلح و حزب اسلامى گلبدين توافقنامه صلح ميان دولت و حزب را امضا نمودند.

موافقتنامۀ صلح میان نماینده‌گان دولت افغانستان و مذاکره کننده‌گان حزب اسلامی به وساطت شورای عالی صلح

افغانستان هفتۀ گذشته امضا شد و قرار است پس از امضای آن توسط آقای حکمتیار و رئیس جمهور غنی اجرایی شود.
امضای این سند میان نماینده‌گان دو طرف هم از سوی حلقات سیاسی داخل افغانستان و نیز از سوی کشورهای جهان بخصوص امریکا و بریتانیا مورد استقبال قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان