شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » توتاپ؛ هشدار به تظاهرات میلیونی و تعهد به تشکیل یک کمیسیون ملی

بود در صورتی که این پروژه از مسیر بامیان عبور داده شود، ۱۲ ولایت در جنوب کشور متأثر شده و برق به این مناطق دیرتر می‌رسد.
اما شورای عالی مردمی در پیگیری این پروژه و سخنرانان گردهم‌آیی روز گذشته تأکید کردند که عبور این پروژه از مسیر بامیان به ضرر هیچ ولایت دیگر نیست و باشندگان شماری از ولایت‌های جنوبی نیز می‌توانند از انرژی این لین استفاده کنند.
آقای خلیلی در پیوند به صحبت‎های مسئولان حکومتی به مردم مناطق جنوب اطمینان داد که انتقال برق توتاپ از بامیان به معنای قطع برق از آن مسیر نیست و برق دوباره به آن‌ها خواهد رسید و هیچ‌وقت قطع نخواهد شد.
خلیلی گفت: «ما برادری و دوستی می‌خواهیم. پیام ما به مردم دوستی است. شما مردم (مردم شماری از ولایت‌های جنوبی» از نعمت برق محروم نمی‌شوید. بلکه با عبور لین برق از بامیان و میدان وردک برق شما مطمین‌تر می‌شود.»
محمد محقق در پیوند به تجمع اعتراضی امروز گفت: «تجمع امروز عصاره‌ی مردمی است که سال‌ها رنج برده‌اند. مردم آمده‌اند تا بیرق عدالت را بلند کنند. ما صدای عدالت‌خواهی را بلند می‌کنیم، دیگر تحمل ظلم را نداریم.»
سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری گفت که این پروژه ماهیت قومی و سمتی ندارد. او افزود اشخاص و حلقاتی کوشش می‌کنند این موضوع را قومی و سمتی نشان دهند.
معاون دوم رییس‌جمهور افزود این افراد و اشخاص ادعا دارند که مردم مناطق مرکزی مانع رسیدن برق به ولایات جنوبی و مشرقی می‌شوند. دانش تأکید کرد که هیچ‌کس چنین ادعایی ندارد و ما بیش از همه به حقوق مردم این مناطق احترام داریم و حمایت می‌کنیم.
اعلام حمایت رهبران احزاب سیاسی از جنبش روشنایی
در این گردهم‌آیی که سران اکثر احزاب سیاسی مناطق مرکزی، شخصیت‌ها و نمایندگان جریان‌های سیاسی و شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی حضور داشتند، از اعتراضاتی که به جنبش روشنایی مسما شده است اعلام حمایت کرده و گفتند که تا خواست مردم که همان عبور لین برق توتاپ از مسیر بامیان است از سوی حکومت تایید نشود، در کنار مردم‌اند و به اعتراضات‌شان ادامه می‌دهند.
کریم خلیلی، سرور دانش، محمد محقق، صادق مدبر، محمد اکبری، نماینده‌ی حزب حرکت اسلامی، ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان و شماری دیگر از سخنرانان این گردهم‌آیی از اعتراضات مردم حمایت کرده و گفتند که تا تطبیق عدالت در کنار آنان خواهند ایستاد.
در کنار این، در روزهای قبل شماری دیگر از شخصیت‌های سیاسی، شماری از اعضای کابینه‌ی حکومت پیشین، اعضای کابینه‌ی حکومت فعلی و دیگر اشخاص متنفذ از «جنبش روشنایی» اعلام حمایت کرده‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان