شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جنرال دوستم به لت‌وکوب والی پیشین جوزجان متهم شد

خانوادۀ احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان، جنرال عبدالرشید دوستم را را به لت‌وکوب ایشچی متهم می‌کند. اعضای خانواده و نزدیکان احمد ایشچی می‌گویند که ایشچی در یک بازی بزکشی از سوی دوستم و نگهبانان‌اش لت‌وکوب شد و او هنوزهم نزد دوستم زندانی است و از سرنوشت وی خبری نیست.

الغ‌بیک، پسر احمد ایشچی، می‌گوید: «از جمعه تا امروز چهار روز می‌شود که ما از حال‌شان خبر نداریم. وی در اسارت جنرال دوستم قرار دارد.»

باتور، پسر احمد ایشچی، می‌گوید: «خودسرانه به خانۀ شان برده‌اند؛ در هوای سرد، پدر ما را نگاه کردند؛ ما علتش را نمی‌دانیم! دولت از ما پرسان [دادخواهی] نمی‌کند. هیچ کس به داد ما نمی‌رسد.»

شیرعلی، باشندۀ شبرغان و گواه رویداد، می‌گوید: «وقتی جنرال دوستم به میدان آمد، انجینر صاحب (احمد ایشچی) را صدا کردند، سپس سربازانش را فرستاد که انجینر صاحب را بطلبید.»

یک باشندۀ دیگر شبرغان و گواه رویداد، می‌گوید: «جنرال‌صاحب دوستم همراه حاضرباش‌های خود، بر سر سینه انجینر صاحب پای ماندند. سپس سربازانش او را پیش موتر کش کردند، لنگی انجینر صاحب به میدان غلطید.»

بر اساس گزارش‌ها، صدها تن از بزرگان قومی ولایت جوزجان، برای پادرمیانی نزد جنرال دوستم رفتند تا بخواهند که احمد ایشچی رها شود؛ اما به نظر می‌رسد که این پادرمیانی‌ها نیز نتیجه‌یی نداده‌اند.

هر چند از حزب جنبش، کسی حاضر نشد که در این‌باره گفت‌وگو کند، تنها بشیر احمد تینج، عضو مجلس نماینده‌گان، این ادعاها را ردمی‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان