شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله انتحاری به مسجد امام زمان کابل با ۱۰۰ کشته و زخمی

 عصر روز گذشته، زمانی که نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در حال ادای فریضه نماز بودند حمله انتحاری صورت می‌گیرد. مسجد امام زمان در ناحیه ۱۳ و غرب کابل(دشت برچی) در پایتخت افغانستان قرار دارد.

  گفته می‌شود که دست کم ۳۶ شهید تاکنون از مسجد خارج شده‌اند که یک زن و یک کودک جزء شهدا است. برخی رسانه‌ها تعداد کشته و زخمی‌ها را بیش از ۸۰ تن اعلام کردند.

مجروحان حادثه به بیمارستان های نزدیک در منطقه پل خشک در غرب کابل منتقل شده اند. بیمارستان های وطن، سیدالشهدا و عالمی اعلام کردند به خون فوری نیازمندند.

فرد انتحاری خود را داخل مسجد منفجر کرده است و داعش رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ایران حمله به مسجد کابل را محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات انتحاری بی سابقه و خونبار در مساجد کابل و غور در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن دهها نمازگزار را به شدت محکوم کرد.

قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان و تسلیت به خانواده شهدای این اقدامات تروریستی، اظهار داشت: تروریست های خون آشام و تکفیری های جاهل که بویی از دیانت و انسانیت نبرده اند بار دیگر مردم مظلوم، رنج دیده و بیگناه افغانستان را آماج حملات کور و نفرت انگیز خود قرار دادند که هدفی جز ایجاد اختلاف مذهبی و ناامنی در کشور همسایه افغانستان ندارند.

وی تصریح کرد: ایران تا ریشه کن شدن کامل خشونت، جنایت، ترور و ناامنی و به رغم خواست برخی قدرت های فرامنطقه ای در کنار دولت و ملت مقاوم افغانستان خواهد ایستاد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان