شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله بر دانشگاه امریکایی در کابل شانزده کشته و بیش از پنجاه زخمی به جا گذاشت

وزرات صحت عامه افغانستان به روز پنجشنبه اعلام کرد که در حمله هراس افگنان به دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل دست کم شانزده تن کشته شدند و پنجاه وسه تن دیگر زخم برداشتند. این وزارت می افزاید که حالت هفت تن از زخمی ها نگران کننده است.

بیشتر زخمیان این رویداد به شفاخانه های ایمرجنسی، استقلال و شفاخانه شاه امان الله انتقال یافته اند.

نزده زخمی رویداد حمله بر دانشگاه امریکایی کابل تا اکنون در شفاخانه ایمر جنسی شهرنو کابل زیر درمان قرار دارند.

داود دانشجوی سال سوم اقتصاد دانشگاه امریکایی کابل که در رویداد حمله بر این دانشگاه زخم برداشته است می گوید که یکی از هراس افگنان داخل صنف آنان شد و بر آنان تیر اندازی کرد.

داود در رابطه به حمله دیشت چنین گفته است:”مه خودم از چشم سر دیدم که داخل شد و دگه بعد ازو خودم کلمه خوده خواندم سرمه پایین کدم نفیمادوم که چه میشه و یا مه امشو کشته میشم یا نمیشم. دمی زمان سرمه پایین بود که فیره شروع کد. حدود سه الی چار فیر کد. اما من نفامیدم که ای سرکی فیر میکنه دکجا فیر میکنه هدفش .”

داوود می گوید که وی هنگامی زخم برداشت که پس از بیرون شدن مهاجم از صنف خودش را از طبقه سوم به پایین انداخت.

دکتور دیجان پنیک پژشک شفاخانه ایمر جنسی گفته است:”نوزده تن به اینجا آورده شده اند. پنج تن شان زنان استند. از میان سه تنی که در حالت بدی قرار داشتند یکی شان جان باخته است.”

در همین حال وزارت صحت عامه می گوید که وضع هفت تن از زخمیان این رویداد نگران کننده است.

خواجه قمر الدین صدیقی، مشاور وزارت صحت عامه گفته است:”مجموعا هشت نفر ازی زخمی ها حالت صحی شان خوب نیست و در وضعیت بحرانی قرار داره.”

در هنگام این حمله در حدود هفت صد دانش جو در این دانشگاه حضور داشتند، اما بیشتر این دانش جویان از سوی نگهبانان و نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان