شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خشم صهیونیست‌ها و تکفیری‌های وهابی از نزدیکی مذاهب اسلامی

بنظر می‌رسد، نزدیکی بین مذاهب اسلامی بشدت ذهن تکفیری‌های وهابی و حامیان آمریکایی و صهیونیستی آنها را بخود مشغول کرده است.

همان طرف‌ها و متحدانی که طرح جنگی را بنا نهادند تا روحانیون و علمایی را هدف گیرند که تصمیم گرفتند یار و یاور اسلام باشند و در این بین علما و روحانیون اهل سنت که حمایت و پیشتیبانی خود از نزدیکی بین مذاهب اسلامی را اعلام کردند، هدف اولیه و اصلی تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها هستند.

از زمانی‌که جمهوری اسلامی ایران طی ماه گذشته میلادی میزبان کنفرانس وحدت اسلامی بود، علما و روحانیون اهل سنت عراق و دیگر کشورهای اسلامی با حملات تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها مواجه هستند.

از آنجا که پیام کنفرانس وحدت اسلامی کاملا شفاف و رسا بود و اقدامات منطقه‌ای تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها را محکوم می‌کرد، لذا هدف گرفته شدن علما و روحانیون اهل سنت شرکت کننده در این کنفرانس از سوی این دو جریان نیز کاملا قابل فهم است.

هدف‌گیری علمای اهل سنت

شیخ «مهدی الصمیدعی»، مفتی اهل تسنن و جماعت عراق، از جمله شخصیت‌هایی بود که درپی بازگشت از کنفرانس تهران که طی برگزاری آن، حمایت کامل خود را از نزدیکی مذاهب اسلامی و مقابله با تمام طرح‌های فتنه‌انگیزانه و تفرقه‌افکنانه در جهان اسلام اعلام کرده بود، در بغداد هدف ترور از سوی افراد ناشناس قرار می‌گیرد.

مفتی اهل تسنن و جماعت عراق که پس از این حمله ناکام تروریستی در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت: دست شیعیان عراق را می‌فشارم.

 شیخ الصمیدعی با تاکید بر اینکه تنها دست یاری بسوی هم‌وطنانش در عراق دراز خواهم کرد و دست خود را به آنها خواهد داد، افزود:‌ هیچ‌گاه از دیدار با آمریکایی‌ها خوشوقت و خرسند نخواهم شد، چون آنها، همان عاملان جنایات «ابو غریب» بودند که قربانیان آن زنان و مردان عراق بودند.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران که با پیروزی انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داده، مایه افتخار و شرافت برای جامعه بشری در دنیاست و هیچ‌گاه راضی نشده برخلاف نامی که برخود نهاده ظاهر شود.

مفتی اهل تسنن و جماعت عراق با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه توجهی به اتهام‌زنی‌ها و بدگویی‌هایی که از آن می‌شود نداشته، افزود: برخلاف عربستان سعودی که همچنان به روند خود در جنگ‌افروزی و فتنه‌انگیزی ادامه می‌دهد.

شیخ الصمیدعی درباره سفرش به تهران گفت:‌ برای من مایه مباهات و افتخار است که از کشوری شیعی بنام ایران دیدن می‌کنم و سفر به ایران برای او بسیار ارزشمندتر از کسانی‌ است که بی‌شرمانه به سفرهای خود به اسرائیل و آمریکا مباهات می‌کنند.

وی تاکید کرد: مرکز فتوای عراق، تنها مرجع رسمی اهل سنت و جماعت عراق است که از تمام آحاد ملت عراق از هر طایفه و عشیره و مذهبی باشند، حمایت بعمل می‌آورد و در این راستا این نهاد اهل سنت مورد حمایت و تایید بیش از ۸۵ کشور عربی و اسلامی قرار گرفته و از سوی آنها به رسمیت شناخته شده است.

اتحاد فریضه‌ای شرعی و ضرورتی انکارناپذیر

از سوی دیگر، شیخ «خالد الملا»، رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد، تصریح کرد: برگزاری چنین کنفرانس‌ها و همایش‌هایی با هدف نزدیکی بین مذاهب در ایران یا هر کشور دیگر مسلمانی فریضه‌ای شرعی و ضرورتی انکار ناپذیر است.

رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق افزود: واقعیت‌ها تاکید می‌کند که جهان و امت اسلام در معرض توطئه‌ها و حملاتی از سوی گروه‌های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره قرار دارد که هدف آن ایجاد شکاف‌ و اختلافات طایفه‌ای و مذهبی است.

الملا افزود: سخنانی علیه برگزاری چنین کنفرانس‌ها و سودمندی و تاثیرگذاری آنها به میان آمده و ما در پاسخ به گویندگان آنها، می‌گوییم که اکنون منطقه و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نیاز دارد که هدف در آن بالا بردن سطح آگاهی‌ها و احترام به مذاهب دیگر است.

وی ادامه داد: این همان هدفی است که جمهوری اسلامی در تلاش جهت تحقق آن در برابر عاملان فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی در منطقه و جهان اسلام است که آمریکا و رژیم صهیونیستی را شامل می‌شوند.

رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق بر این باور است که تقریب مذاهب از اهم واجبات و فرایض است که در برگزاری چنین کنفرانس‌ها و همایش‌هایی نمود می‌یابد.

وی با بیان اینکه از برگزاری چنین  و کنفرانس‌ها و همایش‌هایی باید حمایت بعمل آید، تاکید کرد: هیچ منطقی نمی‌پذیرد که شما در برابر کنفرانس‌هایی که در اروپا با هدف توطئه‌چینی و دسیسه‌چینی علیه کشورهای منطقه برگزار می‌شود، دست بود، بلکه بحکم منطق باید برگزاری کنفرانس‌‌هایی مانند کنفرانس تهران ادامه یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان